iii- icke intressant inlägg

Det sämsta med att ha en kooiker är att man måste faktiskt ut och gå en morgonrunda innan jobbet, och nej, det räknas inte om man går runt huset, eftersom den inte nöjer sig med motionen man får av att flytta sig mellan soffan och sängen (som en viss spaniel jag vet gör). Det bästa med att ha en kooiker som måste ut och motionera på morgonen, är att man kan lägga tillbaks den i sängen och använda den som värmekälla även fast man har varit och busat i en halvmeter snö, till skillnad från exempelvis nyss nämnda spaniel. Faktum är att Malvas sele samlar på sig mer snö än vad själva hunden gör, hon behöver bara skaka på sig och så är hon torr och snöfri igen. Ibland behöver man inte ens torka tassarna!

Idag har jag jobbat, två timmar längre än vad jag hade räknat med, och dessutom promenerat sträckan som vanligtvis avverkas med den ena bussen, eftersom jag missade den näst intill enda bussen som gick med lite knappt 7 minuter. Yay. Nåväl tänkte jag, då får jag väl rättfärdiga kakpåsen jag ska sätta i mig med att gå första biten, hurtig som jag är. Dessutom kom jag fram till stationen i precis lagom tid för att hinna med bussen som går varje timme ut till campus. Trodde jag - i själva verket skulle bussen inte alls gå 5 minuter senare som tabellen visade, utan den lilla skylten i busskuren påstod att den skulle komma om 34 minuter, minsann! Jag vet inte hur det är möjligt för en buss att bli försenad en halvtimme när sträckan den ska köra brukar ta strax under en kvart, men det är å andra sidan inte första gången.

När jag så väl kom hem, måttligt upprörd över hur felbehandlad jag kände mig (dessutom hade chauffören på teleborgsbussen mage att dra ett dåligt skämt när jag klev på), hade Malva organiserat någon form av förfest i lägenheten. Jag är säker på att det var Malva, för hon var noga med att vara i centrum hela tiden och efter att deltagarna (hela 4 stycken, så dålig är Malva på att ordna fest) hade gått vidare somnade hon ganska snart, efter att ha ätit exakt 4 kulor av sin kvällsmat.

Nöjd hund, och lite av en blottare.



I morse träffade vi för övrigt en fruktansvärt söt phalénevalp, och jag som hittills har hävdat att Malva är den absolut sötaste hunden som existerar hade god lust att byta ut henne på plats. Men efter att de hade fått busa lite grann (de fick, för jag blev så överlycklig över att ägaren faktiskt frågade om de fick hälsa) tog jag ändå med mig min egen hund vidare i snöskogen.

Jag funderar nu på att förena mig med den avsvimmade valpen här bredvid, för det känns inte ens lönt att försöka ta reda på var min man befinner sig (det är visst sista festhelgen för terminen om man är student). I morse gick han nästan upp tidigt, när jag hade kommit tillbaka från skogsrundan (och med tidigt menar jag alltså typ, halv 10). På mitt förvånade skrik vid såna livstecken svarade han "jag vill ju umgås med min underbara flickvän.... som äter senap.... jag går och lägger mig igen". Nähä. Men försök du äta en macka med julskinka på utan senap, då är det ju faktiskt meningslöst att alls äta den.

Det var i alla fall det enda jag har sett av honom idag.

Och ja, jag inser också att det här inlägget var helt utan någon som helst intressant information (utom kanske att jag måste ha en phaléne), men jag har jobbat länge idag (och tydligen är det inte bara jag som handlar julklappar sista veckan, utan hela Växjös befolkning) så jag har en anledning att få svamla! Dessutom har jag ju druckit ett halvt glas mousserande vin, mitt lilla fyllo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0