Blå.

Idag har jag testat på en ny.. sport, kan man säga. Jag var nämligen ute och gick med fyra styck goldens i morse, när det plötsligt dök upp en annan  hund, något som ganska sällan händer härute. Nåväl, det går säkert bra tänkte jag och gick in med gänget till kanten för att låta den andra hunden passera. Vad jag dock inte tänkte på var att jag hade över 100 kg retriever i kopplen, och att jag själv inte har riktigt samma vikt att sätta i mot. Så när de vänliga hundarna bestämde sig för att jo, vi vill hälsa på den här hunden, så släpade de helt enkelt med mig bort till den.
På mage, längs grusvägen, som en liten ilsket vrålande trasa.
Inget att rekommendera.
Jag är dock inte skadad (lugn, mamma), förutom att min ena höft och mitt andra smalben har börjat skifta i diverse fina blåa nyanser. Vilket tydligen behandlas med arnica, förklarade min plötsligt homeopati-intresserade värdmamma för mig och gav mig genast ett gäng små piller som ska dra blåmärkena ur mig på nolltid, typ.

För övrigt har vi idag skickat iväg Gill och Brian och tre hundar till södra änden av landet för utställning, vilket innebar en något kaotisk morgon som förutom min släpfärd innehöll en massa badande och förberedande av hundar, för att sen övergå i en väldigt lugn eftermiddag, eftersom de valde att ta med sig de mest livliga och högljudda hundarna (exempelvis de två galna unghundarna). Vi får se hur det går för dem imorgon.


Nu ska jag dock mysa ner mig i sängen och hoppas på att den elvärmda filten kan hjälpa till att bota mina något mörbultade kroppsdelar!

Kommentarer
Postat av: mamma

TACK för att du lugnar din stackars hysteriska mamma....och låt bli den nya sporten framöver!!!Kram

2012-03-04 @ 21:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0