21

Jahapp, så nu är jag plötsligt 21 och skitgammal och allt sånt.
Jag firade min födelsedag bland annat med följande:
- Gav mig själv hela 10 minuters sovmorgon, och började alltså inte med hundarna förrän 6.40!
- Fick present av Gill och Brian, "The book of the bitch" (vilket blir jätteroligt om man inte vet att den handlar om hundar och avel och sånt).
- Var ute och gick med hundarna, i ösregnet.
- Fick följande awesome-awesome-awesome födelsedagstårta:


(och ja, kniven är kanske något överdimensionerad..)
.
- När solen väl kom fram, började fröken Darcy att flåsa och se allmänt ut som att det var dags att bli av med valpgänget som huserade inuti henne. Så Gill och jag stressade i oss lite middag och parkerade bredvid valplådan och gjorde oss redo....

...och ett par timmar senare hade det fortfarande inte hänt nåt. Vid 9-tiden började vi misstänka att Darcy behövde lite hjälp på traven, och gav oss iväg till veterinären. Dvs, in med mig och hund i bagaget, och så fick jag en snabbgenomgång i vad jag skulle göra om en valp plötsligt anlände och Gill inte kunde stanna bilen just då...
I alla fall, till slut fick det bli kejsarsnitt, eftersom det visade sig att den stora första valpen verkade ha fastnat på vägen ut. Men hem kom vi med 5 högst levande valpar, som nu är en vecka gamla och tämligen jättetjocka.
Dessvärre har Darcy nu bestämt sig för att det är ju ganska tråkigt att ha valpar och behöva mata och tvätta dem jämt och ständigt, så vi får med jämna mellanrum övertala henne om att jo, det är ganska nödvändigt. Dessutom tittar hon inte nödvändigtvis efter om de är under henne när hon dimper ner, så vi lider av en liten aning sömnbrist för tillfället medan vi försöker hålla någon inom hörhåll dygnet runt.
Och i helgen eller början på nästa vecka är det dags för nästa valpkull...!


Förra tisdagen var vi förresten på Match som anordnades av klubben som vi går på ringcraft hos. Det innebär i princip en inofficiell utställning, de hyr in en domare och man har ungefär samma klasser som på en vanlig utställning, fast alla raser tävlar mot varandra.
Vi åkte dit med lilla Tira, som bara har varit på ringcraft en enda gång, mest på kul och för att hon skulle få lite miljöträning. Vi var i första klassen, de yngsta valparna, och tänkte åka hem så snart det var klart. Fast så vann vi den klassen, mot sju andra valpar. Eh, jaha. Change of plans, vi var ju tvungna att stanna kvar till Best Puppy.
Tilläggas kanske bör att det är inte särskilt många "vanliga" hundmänniskor som kommer med sin sällskapshund till den här klubben, utan snarare alla asproffessionella uppfödare som råkar ha bosatt sig i trakten...
Anyway, för att göra en lång historia kort, så trotsade vi alla de snygga äldre valparna (upp till ett år), fick ännu en liten chock, och vann hela skiten. JAG FICK ROSETT! Den är fin, och matchar födelsedagskortet jag fick från familjen Pearson. Och jag tar det som ett tecken på att Gill har tränat upp mina handlingskills till en helt acceptabel nivå.

Tydligen något över det, för dagen efter ringde hon som håller i det hela och talade om att jag ska döma junior handling på matchen i slutet på juli. EH, WHAT?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0