Januarihund

Sådär, då har det hänt en hel massa saker över "jullovet", både viktiga och inte så viktiga. Till exempel:

1. Jag har köpt mig en ny dator. En sån där cool och smidig och dyr en med äpple på. Jag har blivit lovad att den är felfri, så om den inte funkar kommer en massaker utan like att utbryta (bara så ni är beredda).

2. Jag har, nu när jag sitter här på min nya glänsande dator, kommit på att i de blogginläggen som jag har skrivit från mammas (inte lika glänsande) dator har det smugit sig in ett litet "p" i html-versionen av texten, vilket tydligen gör att texten blir pytteliten. Varför finns det kanske någon nörd som kan svara på, men jag kan det inte. Men nu vet jag i alla fall hur jag ska få texten normalstor igen.

3. Jag har spenderat nyår i Amsterdam, vilket var en ganska galen men väldigt rolig upplevelse, och jag har troligen gått upp ca 14,7 kilo i vikt på den helgen (kanske, det är mest en chansning). I alla fall, väldigt god och framför allt väldigt mycket mat fanns det där, och deras favoritmat verkar vara ost.

4. Malva spenderade nyår i Svarvaremåla, där inte en raket syntes till enligt hyfsat säkra källor.

5. Jag fick två nya hundböcker i julklapp, som jag nu ska lusläsa och översätta till tränings-awesomeness.

Och så en massa andra saker, och sånt.
Malva lät bli att fontänspy över mattan på julafton (som hon gjorde förra året), och spenderade istället energin på att ligga i farfars knä och ställa sig in. I julklapp fick hon lite snuskigt tugg och en ny fin leksak i form av en anka i gummi/latexmaterial. Tydligen är det tänkt att hon ska använda den för att träna sig själv till en fågelapportör.
Inte heller i år verkade Malva dock fatta grejen med att öppna paket, efter ivrigt påhejande pillade hon sig till slut in i paketet med ankan, men det andra tuggpaketet vägrade hon bestämt att ta i. Kanske blev hon lite avskräckt av Zixten, som slet som ett vilddjur i sina julklappar och försökte ta över alla andras paket också. När han sen låg och gnagde märgben och grisöra vågade sig Malva knappt in i rummet annat än i krypande läge, för att blidka den mäktiga varg som härskade i vardagsrummet. Fast hon var ganska snabb på att sno hans grisöra när Zixten gick därifrån...
I övrigt förflöt julen smärtfritt, och nu är den alltså över för i år. Idag har vi varit ute och gått en långrunda i blåsten, Malvas öron fladdrade så mycket i vinden att jag trodde hon skulle lyfta och flyga bort. Dessutom, eftersom de stod upp eller låg bakåt mest hela tiden, så blev jag lite rädd att hjärnan skulle blåsa ur, det hade ju varit rätt jobbigt.

Nu ligger hon dock nöjd och ihoprullad på soffan, som den latmask hon är, och jag ska tydligen gå och köpa curry. Vad det nu är för en idiot som inte har curry hemma.
(Gissa en gång. Japp, mr Karlsson.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0