Puppy duty

Okej, klockan är typ 4 på morgonen, och anledningen till att jag sitter här och skriver blogginlägg är för att jag har valpvakten inatt. En av valparna ur senaste kullen är lite dålig på att äta, vilket betyder att man behöver sätta fast den på mamma Poppy och se till att den verkligen får i sig ordentligt med mat, ungefär en gång i timmen. I teorin skulle jag kunna sova en stund mellan matandet och sätta en klocka varje timme, men i praktiken ligger jag och tittar på tv-serier och vågar inte somna eftersom jag misstänker att det kommer bli jobbigare och jobbigare varje timme jag ska upp (man är ju inte direkt känd för att gå upp så fort klockan ringer....). Dessutom vet jag att jag får sova imorgon förmiddag istället (ja, idag blir det ju).

Jag vet att jag är lite dålig på att höra av mig (förlåt alla ni som har mailat och grejer och inte fått svar), anledningen är mest att det råder milt kaos här just nu. Två valpkullar som båda behöver vaktas - och eftersom vi är tre personer plus lite då och då Brian så blir det ganska lite sömn, jag har dock varit förskonad hittills eftersom jag är ny och sådär, men dessutom är det ju 13 andra hundar som ska tas om hand. Dagen startar lite i 6 på morgonen och med undantag av en liten sovpaus på ca en timme efter lunch så är vi mer eller mindre igång till ca 9 på kvällen. Och så är det ett par stycken som ska ut innan man går och lägger sig - vilket inte brukar bli särskilt sent direkt.
Nästa vecka ska Gill och Brian iväg till Irland ett par dagar, som substitut får vi tillbaka Tina från Wales som var här förra veckan och pysslade med valparna, men eftersom jag har kommit in ganska bra i rutinerna nu så tror jag nog att vi ska klara oss rätt bra.

Jag har inte haft tid att springa runt med kameran än, men jag har tagit ett par bilder med min nya fina (fast begagnade) Ajfån - för att jag är en bortskämd flickvän, så jag har en ajfån. Dock glömde jag ta in sladden till den, så jag kan inte föra över dem nu. Men, jag ska försöka fixa lite med det någon dag.

I övrigt har det faktiskt snöat lite här, men det håller på att regna bort igen - idag var faktiskt första dagen sen jag kom hit för en vecka sen som det har regnat. Men, det kommer nog komma mer av det.

Nu kom Gill förbi och sa till mig att sova lite (hon och Brian har turats om att campa på soffan hos de andra valparna), efter att ha kollat att jag har lyckats hålla alla valpar vid liv. Det har jag, och "the wee girl" har till och med börjat äta själv en del. Får se om jag vågar slumra till en liten stund innan Jenny kommer och börjar med morgonmatningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0