Mmmm....

(reservation för stavfel, testar att använda ajfånen till det hära...)

Klockan är nu strax 2 på natten här, och jag ligger och försöker andas och ska snart försöka mig på ännu en liten powernap innan Jenny kommer och byter av mig vid 3. Andas, tänker kanske ni, det är väl inte så komplicerat! Svaret är jo, när man har sprayat sönder rummet med odor kill så är det faktiskt lite jobbigt.
Valpvakten ikväll består av att ligga och sova i rummet med ena tiken (som lätt känner sig ensam) och då och då gå upp och kommendera in tiken i andra rummet till sina valpar så att de får i sig lite mat. So far, so good.
Ikväll verkar dock fröken Orchid känna sig lite extra ensam, så på de tio minuter ungefär det tog mig att kolla de andra valparna, hann hon kissa inne, bajsa inne och spy inne. Fyra gånger. Precis det man längtar efter mitt i natten...

I alla fall, för att skippa snusket och kanske faktiskt skriva om nåt trevligt, så kan jag konstatera att jag fortfarande trivs och har det bra, efter en månad här på gården. Kanske är det för att Brian bakade 3 olika sorters bakverk idag (makroner, muffins och äppelpaj) och vi dessutom har kvar cheesecake från igår, kanske inte. Tur för mig att det är mycket gående här, risken finns att jag kommer vara gödd som en julgris när jag kommer hem...

Idag frågade Gill om vi hade hört talas om ett företag som heter Siemens.
(Jovars, nån gång har man väl hört namnet...)
Okej, sa hon, han som kommer och tittar på valpar idag äger tydligen det.

Kanske kommer alltså en av de små ludna odjuren som just nu sjunger så fint för mig att bli en liten rikemansvalp så småningom! Det känns inte som att det vore den första att komma härifrån.

Häromdagen fick jag för övrigt titta i mikroskop på ett cellutstryk från en löptik som kom hit för parning, det var väldigt intressant (och bevisar att NV-linjen går att ha nytta av i hundsammanhang). Jag fick en väldigt pedagogisk lektion om celler som ser ut som stekta ägg och celler som ser ut som cornflakes.

Nu tror jag faktiskt att doften av rengöringsmedel och odor kill börjar lägga sig så smått, eller så börjar jag helt enkelt bli lite hög av den. Bäst för Orchid att hon håller sitt maginnehåll kvar inuti sig nu, jag har ingen lust att vakna upp till en ny omgång av kaos...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0