Where is your boy tonight

Okej, jag är officiellt värdelös på att blogga. Jag skyller det på att jag har haft en massa viktiga saker för mig och att en massa folk har bott hos mig de senaste veckorna och jag har alltså inte haft tid. Jag tänker i alla fall låtsas att det är så.

Anyway, idag har jag varit ganska duktig, och städat en massa. Igår var Schmallow och jag och tränade lite agility, för att trösta oss eftersom mr Karlsson har åkt till New York utan oss (och, han har tagit sönder min dammsugare!). Det gick ganska bra, med tanke på hur sällan vi tränar. Och med tanke på hur dålig Malvatrams har blivit på att kampa på agilityplanen. Men vi körde ett par rundor med hopp-slalom-hopp-spring-som-bara-den, och testade på lite bakombyten.
Tidigare i veckan var vi och körde ett ordentligt pass lydnad, nu när jag har gått med på att faktiskt komma igång och tävla. Jag kan konstatera att min hund är awesome på inkallning. Och på läggande under gång - dock inte att ligga kvar där hon la sig. Enligt Malva utförs momentet gå fot - ligg - kräla vidare på marken jämte matte. Tyvärr säger inte lydnadsreglerna helt samma sak... Apporteringen börjar sitta bra, i alla fall det lilla som krävs i klass 1, och platsliggandet funkar så fort fröken inser att det är det som är grejen, inte "gör allt du kan om inte belöning kommer inom 2 sekunder". Så då har vi kvar.... linförighet, där det mest är uthålligheten och koncentrationen att träna mer på, ställandet, hopp och tandvisning. Ganska mycket. MEN, vi är längre än vad jag trodde. Vilket är bra.

Jag borde kanske uppdatera om roliga saker som har hänt under tiden jag har varit skriftligt stum, som att vi har varit på kräftskiva och att min vän Anna har flyttat till Växjö och att jag harit varit och hälsat på i Landskrona och att en viss person, kodnamn Bellatrix Lestrange, som jag har ett ofrivilligt umgänge med alldeles för ofta har förstorat läpparna och det ser ut som en rejäl allergisk reaktion. Men, som vi alla vet är jag ganska lat, och ägnar därför den tiden åt att leta efter hunddokumentärer. Och försöka bena ut röran som är min bildmapp på den här stackars datorn.

Där hittade jag bland annat det här videoklippet, på Schmallow som äntligen har fått igång familjens kattunge att leka med henne:




Som ni ser är Malva inte helt nöjd med kattens taktik att attackera hennes ben. Speciellt inte när katten tränger in Malva i hörnan, lägger sig och ser oberörd ut, väntar tills Malva tittar bort och sen går till anfall mot tassarna.
Eftersom Malva inte får eller vågar bita i katten eller välta den (hennes vanliga taktik) för hårt, får hon helt enkelt se sig ägd av den aslilla tramskatten.

Det får avsluta detta inlägg, med lite tur dröjer inte fullt lika länge tills nästa (eller med lite otur...?)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

OMG hur kunde jag missa detta inlägg?? Sämst är jag! SÄMST!! Nu när Bellatrix allergiska reaktion har lagt sig... syns det ens att hon har gjort något?? Har inte tänkt på det... måste kolla imorgon!

2011-09-14 @ 22:18:40
URL: http://lellaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0