Vattenhundar

Förra veckan var jag hemma i skogen och tog lite bilder på tramshundarna (och klippte av Zixten ett par kilo hår):

Vi var nere vid sjön och badade lite (inte jag då, utan hundarna). Zixten uppskattade det mest, och tuffar här omkring i vattnet med en pinne, som vanligt.




Malva doppar mest fötterna och hämtar skräp - som vanligt. Hon hade inga problem med att doppa ner huvet så att hon blåste bubblor i vattnet, men att simma ansåg hon var ganska överskattat.



Att stå och spana på bryggan efter pinnar och löv som flyter in mot kanten är en bra sysselsättning, tycker Malva.





Katten satt hemma i blomlådan och väntade. Blommorna i blomlådan verkar för länge sen ha gett upp hoppet om att kunna överleva under en katt.

Och lammen beslöt sig för att ta en liten promenad på gårdsplanen...


Tyvärr glömde jag att ta en bild på den färdigklippta Zixten (som är lite ojämn, för klippmaskinen ville inte riktigt vara med hela tiden), men jag kan garantera att han ser mycket fin och asrolig ut!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fast hallå vet du inte att man får lära sig att koka kaffe och doppa huvudet innan man lär sig simma? ;)



I övrigt vill jag påpeka att a) er katt Katten är ganska lik Elliot, och b) era lamm är ju typ sjukt anabola eller nått. Belgian-blue lamm. Asstoraaaaaa.

2011-05-03 @ 18:19:49
URL: http://www.hundzonen.se
Postat av: Anna

På a) svarar jag att kanske, men Katten skulle äga Elliot när som helst, för Elliot tror att han är en ko ;)

och på b) till deras försvar, så är de redan ett par månader och har därmed hunnit bli riktiga hunkar! (vi har några små töntar också, som är födda när normala lamm brukar födas :P)

2011-05-03 @ 21:05:35
URL: http://monstermalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0