Patellakontroll - check.

Idag har jag varit elak mot Roadkill. Jag fyllde honom med korv.
Eller ja, resterna av honom, jag tänkte att om han nu ändå är död så kan han ju tjänstgöra som aktiveringsleksak, huvudlös som han är. Det uppskattades, i alla fall!

Igår var vi hos veterinären och kollade patellan. Det gick bra, förutom att de glömde bort oss så att vi fick vänta i 45 minuter innan själva undersökningen faktiskt genomfördes. Fast som plåster på såren fick vi det hela gratis, så det kanske kan vara värt den stunden.
Fröken hade i alla fall 0 på båda sidor (ja, det är bra), så nu behöver vi inte oroa oss för det mer!

I övrigt har Malva varit ganska lat denna veckan, i helgen jobbade jag som en liten apa (11-timmarspass både lördag och söndag, tjoho), så Malva fick ha husse som sällskap. Men vi var på agilitykurs i måndags, vi var bara 2 stycken där så lilla kooiker fick jobba en hel del och var ganska slutkörd när vi kom hem. Matte också, eftersom jag som sagt hade jobbat en del och dessutom fick börja lära mig framförbyten och grejer, och med andra ord plötsligt behövde registrera vart mina fötter var och hur de flyttade sig. Svinkul var det i alla fall, jag kände mig som en mästare och Malva sprang omkring som en galning, som vanligt. Vi ska försöka promenera ner i alla fall någon dag till denna veckan och kuta omkring lite.

Nu ska jag fundera över om jag ska a) slänga mig på gräsmattan och lata mig, eller b) göra köttbullar, och vara huslig. Eller kanske gå ner och be vägarbetargubbarna vänligt men bestämt att inte rulla fram sin stora gnisslande grävmaskin framför mitt öppna fönster imorgon klockan 7. Det gjorde de nämligen idag - och igår - och i förrgår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0