Diggiloo, diggiley

... Alla tittar på mig, där jag går i mina jättefula nya löparskor! (Enligt killen i affären var det tydligen oviktigt att de är jättefula...) Nu är det slut på undanflykterna, minsann.
Idag var jag till exempel uppe kl 7, för att hinna springa en runda med Mallowschmallow och fixa lite innan jobbet kl 10. Satte mig vid min eminenta (och eventuellt döende) dator för att stressa i mig lite frukost, bara för att upptäcka att jag inte börjar förrän kl 11. Bah.

Nåväl, nu hinner jag ju göra en hel massa grejer (eller sova igen timmen jag hade kunnat sova imorse) innan jag faktiskt behöver gå till jobbet. Kanske borsta igenom fröken fällapa en runda. Och, så har jag ju som sagt varit svinduktig och motionerat. Som en antilop (läs sjölejon) flög jag genom skogen, och Malva flög med. Faktum är att Malva nog sprang 3 gånger så långt som jag gjorde, eftersom hon fick vara lös och själv ansvara för att ha koll på sin flåsande matte.
Igår (när jag också sprang!) fick fröken Malva bada lite också, som vanligt var det inte tal om att simma men det blev en del knäppryck runt i vattenkanten, och hon vågade sig faktiskt ut så långt det gick utan att behöva simma. Vi såg också ett gäng stora fiskar som simmade omkring i vassen och skrämde livet ur oss, eftersom var och en plaskade som en hel labrador (och vid första anblicken var väldigt lika ormar). Jag får kanske konsultera min far i vad det kan ha varit för skummisar.

Idag kommer bli en ganska tråkig dag för lilla kooiker, eftersom jag först ska jobba, sen komma hem en stund, och sen gå på personalfest. Fast hon ska få testa sina nya geggfyllda märgben, som jag skapade igår. Detta genom den ganska snuskiga metoden att koka upp lite köttbuljong, blanda ihop saker såsom träningskorven som började bli lite äcklig, äggula och eventuella andra saker man inte tänker äta själv, göra en sörja av alltihop och fylla urgnagda märgben med det. Efter en natt i frysen förväntar jag mig att de ska hålla fröken sysselsatt i alla fall en stund. Om någon har lust att göra samma sak, så rekommenderar jag minst ett öppet fönster i närheten.
Faktum är att jag var ganska effektiv igår, jag hann också prata en stund med en ombudsman från facket, jobba några timmar på kvällen, och städa. Inte för att det syns idag, efter en hundrunda i blöt skog är golven lika grusiga som vanligt.


För övrigt bevisade Malva just att target-träningen är ganska väl befäst, när ett grytunderlägg (jo, vi använder ett grytunderlägg som targetplatta) rullade ut ur min väska och la sig mot kanten på tv-bänken. Malva som låg och sov på soffan skuttade upp, sprang bort och trampade prydligt mitt på grytunderlägget. Duktig vovve!

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

najs med märgbenet! kanske man bör prova åt lille herren?? :P Kokar du bara ihop allt till en sörja?? Kan man ta precis vad som helst? potatis, morötter och sånt också?



/Nathalie och Ayax

2011-05-14 @ 16:47:29
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, ja man kan nog slänga i lite vad som helst, som kan tänkas vara gott (och helst inte giftigt, kanske) :P

Nästa gång ska jag nog försöka göra det lite mer "sörjigt" dock, den här gången blev det väldigt rinnigt så det var lite knåp att se till att allt stannade kvar i benen tills det var fryst :P

2011-05-18 @ 19:01:49
Postat av: Sanna

Eller, aspucko, kan du fråga din sambo/fru (dvs jag) som a) äger en webbutik och som b) har hela frysen fylld med märgben från kalv. Bara FYI sådär.

2011-05-18 @ 23:31:47
URL: http://www.hundzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0