Eventuell tävlingshund.

Jag sitter här och funderar på att anmäla mig till en rallylydnadstävling i april. Jag och Zixten var ju på denna tävling (olofströms "blåkullarace") förra året, och förutom att han bland annat gick till attack på en av skyltarna så gick ju det faktiskt bra, trots att vi hade tränat i ca en vecka. (Zixtens första och förmodligen sista tävling slutade med plats 11 av ca 25, för er som inte vet).
Malva ligger och kastar omkring en liten hoptorkad gurkände, tydligen är det hemskt roligt. Hon ser med andra ord inte direkt ut som en mäktig tävlingshund, men å andra sidan är det ju bara en inofficiell tävling, och i rallylydnad får man prata med hunden så  mycket man vill under momenten. HM. Vi får se, vi får se.

I övrigt är Malvas mat nu rättså slut, vi köpte ett annat foder att ha lite så länge tills idioterna, förlåt, den kompetenta personalen på Arken beslutar sig för att faktiskt ta hem vårt vanliga foder (Precept). Det verkar dock inte vara så uppskattat, eftersom Malva spydde upp det två gånger under gårdagen. Kanske hörde hon att jag sa att hon inte var särskilt smal längre och att jag nog skulle köpa det vanliga vuxenfodret istället för Endurance-varianten för aktiva tävlingshundar som vi har haft nu, och blev lite bulimisk av det. Idag blir det därför ris till middag för hennes del, och dessutom hittade vi lite riktigt foder hos Daniel, som hon kan äta tills det är dags att åka hem imorgon.
Då får fröken spendera en vecka hemma hos Zixto, för jag ska åka och slå ihjäl mig i fjällen. Japp. Det kommer bli antingen episkt eller fruktansvärt, ingen vet riktigt ännu.

Igår var vi asduktiga, var ute och gick långrunda och petade lite i agilityhindren på hundungdom, och lärde oss bland annat den asroliga leken "slå ner vippbrädan i marken med framtassarna". Sen var vi där en runda till med Sanna och petade lite till. Resultat: Malva kan nu gå över vippgrejen utan att tycka det är läskigt, och hoppa genom däcket (fast det var plast på det så man inte kunde hoppa någon annanstans än just genom däcket, så jag antar att det inte räknas riktigt. Men hon vet i alla fall att man ska hoppa!).


Såhär ser man ut, när man studerar en labbe som tränar lydnad i fjärran...


Idag har vi inte gjort ett skit, annat än en liten promenad. Inte ens städat lägenheten, trots att vi verkligen borde (Malva borde mest, för det är hon som har stökat ner).
Men det hinner vi inte nu, för vi måste packa och träna rallylydnad, innan jag ska bege mig till jobbet för sjunde dagen i rad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0