Malvedon...

Jaha. Dagen idag började bra, vi var hurtiga och tränade ett rejält pass i morse och hann motionera lite grann också innan jag kilade till jobbet.

När jag kom hem upptäckte jag dock att Malva någon gång under mitt arbetspass hade fått tag i mina Alvedon som jag hade glömt kvar på soffbodet... och tuggat i sig dem. Panik? Äh tänkte jag, det är nog inte nån fara. Hon hade ju inte fått i sig mängder, utan max en och en halv tablett. Fast efter en koll med jourhavande veterinär visade det sig att det kanske inte var sådär värst nyttigt för en liten hund att knapra paracetamol ändå, och de ville titta på henne ganska så med en gång. Eh, jaha, nu blev det plötsligt lite panik, eftersom djursjukhuset råkar ligga på helt andra sidan Växjö och jag som ni kanske vet inte har någon bil (och buss en söndagkväll när man vill komma snabbt fram kändes helt enkelt inte som något alternativ..).

Som tur väl var kunde Titti rycka in som akutchaffis, och Malva åkte glatt med till veterinären. Jätteglad var hon över en liten söndagsutflykt, ända tills kräkmedlet hon fick började verka. Ynkligare hund har aldrig skådats, det kan jag nog garantera. Vi får väl se hur glad hon är nästa gång det blir veterinärbesök. Nåväl, lite vätskepåfyllning (som i för sig rann ut mest, kändes det som), ett par doser motgift och 1600 kronor senare - hon kunde ju inte väntat tills imorgon på kontorstid, skrället - är vi hemma igen, och Malva är åter sitt glada jag och försöker nu övertala mig att vi ska leka med Roadkill.
Jag är inte fullt lika lycklig, eftersom jag dessutom måste gå upp kl 4 inatt för att ge henne nästa dos antidot...

Men något positivt kom det ju ur det hela! Jag fick träffa Titti, och Malva blev ordentligt vägd (7,5 kilo, den spetan), och... tja, det var nog det enda positiva jag kunde komma på, ja...

Nu får jag väl försöka sova en stund, så jag kan sikta rätt med medicinen sen.

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

GUD VAD LITEN HON ÄR! Jag har ändå tyckt Malva verkade vara en stor tjejja, men hur hög är hon? Eller är hon bara spinkig?



Anledningen att jag är så förvånad är att min lille slyngel väger hela 14.5 kg... hehe, han är alltså dubbelt så tjock som ditt monster! ;)



(Kanske är bra, om vi någon gång får för oss att Ayax och Malva skulle ge supersnygga valpar, så kanske valparna faktiskt blir normalstora ;))))

Hehe

2011-03-08 @ 21:07:47
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe ja alltså, jag har för mig att jag mätte henne till ungefär 38 cm, så hon är ju rätt normalstor för en tik på höjden. Men hon är väldigt spinkig och nätt jämfört med andra kooikers vi har träffat, det är liksom mest fyra ben och en skitlång svans :P

2011-03-09 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0