Räääv!

Jag borde kanske berätta om saker som vi har gjort den senaste veckan osv. MEN! Först måste jag berätta om den lilla räven vi mötte nyss, när vi var på väg hem från lite kvällsagilityträning. Något som för övrigt kändes som en väldigt bra idé när jag gick, men efter en stunds träning kom våra fiender myggen fram, och plötsligt var det inte riktigt lika roligt att träna i skymningen. Men fort sprang vi!

Anyway, där gick vi i godan ro och Malva var lös, vi var nästan inne i stan. Jag gick och funderade på varför Malva alltid var så väldigt intresserad av lukterna på just den här lilla biten, OCH DÅ sprang en liten, liten rävliknande varelse över vägen.
På med koppel, spanade lite men drog slutsatsen att räven nog hade sprungit vidare så vi fortsatte gå. MEN (visst är jag dramatisk? Om inte, föreställ er att jag är dramatisk.) då kom den upp igen, en liten ullig unge var det. Satte sig och tittade på oss en stund, jag försökte ta kort på den, fast en cyklist kom och verkade anse mig vara ganska efterbliven som satt där och såg helt fascinerad ut (jag är ju dessutom född i skogen, jag borde ha fått min dos av rävar). Han påminde i alla fall om att det går en järnväg rakt under vägen vi satt på, höll med om att den såg vilsen ut, sa "hoppas den inte blir överkörd", och körde vidare.
Rävungen verkade i alla fall ganska fascinerad av mig och Malva, så den kom tillbaka en stund till. Det var lite som Micke och Molle. Fast mer såhär:

Malva (aka Molle): wtf??
Räven (aka Micke): mamma?
Malva: ÅH EN VALLLP!!!!
Räven: wtf?
Malva: Snälla snälla valpen lek med Malva nuuu
Räven: Kan du vara min mamma? Räv?
Malva: Är det ens en riktig valp...?
Räven: ...Räv? Nja. Mamma? *gråt* (baowbaowbaow)
Malva: Valp :( *gråt*

Den funderade ett par gånger på om den skulle våga sig fram till Malva och hälsa lite, men den beslutade sig alltid för att nja, helst inte. (Vilket var lika bra det, man vet ju aldrig vad den hade för maskar och skabb och jag vet inte allt). Så satt den och kliade sig lite, ropade lite ynkligt efter sin övriga familj (baowbaowbaoww), och kikade på oss.
Någon vuxen räv eller för den delen kullsyskon syntes inte till, antingen var de väl smarta nog att INTE hoppa upp på cykelvägen framför folk och hundar, eller så kanske de hade blivit överkörda av tåget (jävla cyklist, här försöker man vara optimistisk)

Jag filmade i alla fall räven lite, fast jag vet inte hur man får över videoklipp från mobilen till datorn utan att tappa bort ljudet på vägen. Tydligen kommer ljudet dock tillbaka när man laddar upp det på youtube, och det är ju helt logiskt.




Om ni undrar varför bilden skakar till mer eller mindre våldsamt ibland, så är det bara jag som blir dödligt sårad av myggen. Myggjakt är visst något Malva också ägnar sig åt, när hon plötsligt börjar titta upp i himlen.

(ja, det är nog ingen mer än jag som är intresserad av ett suddigt videoklipp i halvmörker föreställande min hund som stirrar på en rävunge, men det är min blogg så jag lägger upp vad jag vill!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0