*Insert passande rubrik here*





Nu har jag och Malva varit ute och gått och rekat omgivningen lite grann. Vi har kommit fram till att det tar ungefär 20 minuter att promenera ner till brukshundsklubben, vilket får anses vara ganska lagom. På samma väg hittade vi även en hage som har utnämnts till Växjös Hundlekpark, som jag inte hade en aning om att det fanns men nu vet vi det i alla fall! Där passade vi på att leka lite med en golden retriever och två gråhundar - varav den ena var knappt 4 månader gammal och redan betydligt större än minimonstret. Malva passade även på att för en gångs skull testa på att bete sig som en "normal" kooiker, var lite lätt reserverad mot de andra hundarna och kände inte alls behovet av att hälsa på ägarna. Fast efter en liten stund tröttnade hon och försökte få igång gråhundarna på en rusa-som-en-idiot-runda (med tillhörande kraschlandningar i staketet), fast ingen orkade ens försöka sig på att springa ikapp henne. Malva fick övergå till brottningsmatch med valpen istället, och var sen sitt vanliga översociala jag på vägen hem. Behöver det nämnas att hon hann klättra upp i ansiktet på de andra hundägarna och kräla omkring av lycka en stund innan vi gick?
I samma krokar verkar det ligga ett naturreservat, med diverse olika stigar att följa, men dem får vi nog utforska senare när snön har försvunnit...

Jag har även upptäckt 5 inställningar på min kamera som jag inte hade en aning om (jag har ju bara haft den i 3-4 år eller så...), till exempel en inställning för att ta bättre bilder i snö - något som hade behövts på bilden ovan och alla andra bilder under hela den här aslånga vintern... Men jag får väl nöja mig, jag har insett att det känns viktigare att köpa saker som porslin och mat och sånt än en systemkamera. (Kanske)

Så här ser det i alla fall ut när Malva tuggar på Zixtens superstora julben (som han inte uppskattar), och med det får jag väl avsluta det här och släpa ner Malva från sängen så att vi hinner träna lite innan jag ska sticka till jobbet:


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Låter som ni verkligen har fått ett toppenläge på lägenheten med tanke på hundpromenads/aktiveringssyn! :)



//Nathalie och slyngeln

2011-01-21 @ 19:43:13
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0