Torsdag!

Gårdagen var lite stressig, men ganska effektiv. För en gångs skull masade jag mig upp tidigt och hann träna en stund innan jobbet. Där var det Grand Opening-helg, vilket bland annat innebar att chefen hade rekryterat en stackars utbytesstudent till att gå omkring utklädd till SubMan, dvs en gigantisk macka med superhjältemantel, superhjältehandskar och superhjälteskor, och dela ut ballonger och annat trams. Förutom honom kunde man skåda Supermario och en teletubbie-liknande varelse från barnklädesaffären som vandrade omkring.

Anyway, efter att ha jobbat några timmar for jag in till stan på en buss full av skrikande ungar och deras skrikande föräldrar, och jag fick betalningsapparaten att sluta fungera med min blotta närvaro. Destination: banken, eftersom jag har lyckats med bedriften att tappa bort min bankdosa såhär sista veckan i månaden när en bankdosa är ganska bra att ha. Väl där träffade jag på halvchefen på Teleborg-subway, som gav upp att stå i kö och gav mig sin kölapp. Inte för att det hjälpte så mycket. Men efter att ha krånglat till det för mr. Bankkille genom att egentligen vara kund i en fristående sparbank och därmed a) få betala 250 kr till Karlshamn istället för de 400 Växjökontoret ville ha och b) få skratta åt att mr Bankkille tyckte att jag var dum som inte hade bytt bank när jag flyttade från Karlshamn - uppenbarligen inte!

Efter detta bar det hemåt igen, kasta i sig lite mat, ta fröken kooiker och promenera iväg till agilitykurs. Det gick först bra, sen lite dåligt, sen asbra, sen lite dåligt igen fast inte lika, och slutligen bra. Vi fick till en hel del grejer som Malva börjar bli duktig på, som ska spinnas vidare på Nu har vi asmassa att träna på, och nästa gång är redan på måndag. OCH jag ska jobba hela helgen, bröl.

Mitt emellan där någonstans försökte jag också ringa till veterinären i Näsum, för att få tag på en patella-koll. Jag lyckades komma till tre olika telefonsvarare, men aldrig längre... Skam den som ger sig, dock, som det så fint heter!

Nu ska vi försöka hålla ångan uppe, och gå ut och träna target-hoppande och att springa - fort, fort, fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0