Fredagsmys!

Jajamän, ikväll är vi själva hemma, Schmalva och jag. Vi firar det med att titta på Idol (för vi faller för grupptryck, och vi är stolta över det!), jag äter popcorn och Malva gnager förnöjt på ett fruset vildsvinsben. Eller, så hade jag tänkt att det skulle se ut. I själva verket försöker Malva desperat byta sitt slemmiga, köttiga ben mot mina fluffiga, goda popcorn. Jag vägrar.

Episk skål med popcorn, tillhörande mig.

Jag har försökt förklara för Malva att om hon var en vild hund skulle det vara mycket smartare att satsa på ett köttben för att överleva än att försöka hitta popcorn, på vilket hon svarade med att rulla ihop sig vid mitt ben och börja stirra bedjande på mig för att få mig att ändra mig.
Jag försökte också förklara för Malva att dessa popcorn som hon så förtvivlat försöker få tag i är precis samma popcorn som för några minuter sen fick henne att tro att vi var utsatta för en massiv attack och springa runt i köket i panik för att försöka undgå att bli sönderpepprad av valfritt automatvapen. Som visade sig vara popcornpoppargrejen, inte ett automatvapen, och ganska ofarlig när man fick se den från famnhöjd.
Nåväl, jag har i alla fall någonstans att göra av de brända popcornen.

Idag har jag för övrigt varit ganska produktiv, som omväxling, och till exempel bakat 73 kanelbullar. Dessutom har jag tonat mitt hår (läs: mamma har tonat mitt hår) så att jag faktiskt har något sånär samma färg över hela huvudet. Malva har hjälpt till, mest genom att vandra runt och kräva uppmärksamhet och slicka upp mjöl från golvet, och lite genom att med jämna mellanrum springa ut i tvättstugan och hämta en strumpa att lägga på lämplig plats i köket. Hon stöttade också mig i duschen, genom att uppmuntrande slicka på duschdraperiet och då och då sticka in huvudet för att se om det fortfarande skvätte vatten när man gjorde så.
Jag har också, som ni kanske ser, lyckats få min mobil att skicka över bilder till datorn igen. Det visade sig att skiten bara behövde startas om. Därför kan jag nu bjuda er på denna vackra bild av en valp som blåser i vinden:

Om någon undrar varför hon är smutsig på nosen, så är det för att hon just har grävt ett hål i gräsmattan. Detta gjorde hon medan jag klippte Zixtens tassar häromdagen.


Slutligen kan jag stolt meddela att jag har fått en ny läsare! Välkommen Eric, vän till Malvas syster Mynta, och tack för att du höjer mitt genomsnittliga läsarantal till 7 om dagen! Släng er i väggen, Kissie och övriga blonda tramsbloggare, jag kommer ta över er på nolltid.

Kommentarer
Postat av: Pipsa

Bara fortsätt och skriva, det gör du så himla bra!!

2010-10-09 @ 20:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0