....God Jul?

Ja här har det varit tyst ett tag - kanske för att inte så mycket har hänt som har känts i klass med Malfons LP, eller kanske för att det har varit en hel del på gång så det blir en aning oprioriterat att skriva blogg.
 
Anywho.
 
Först och främst, känner jag att vi har missat en mycket viktig punkt som borde ha fått ett eget inlägg. Jag pratar självklart om årets största händelse - julkortet. Så, trots att det är februari nu och därmed liiite för sent för att skicka julkort, så känner jag ändå att årets varianter blev alldeles för vackra för att inte läggas ut:
 
 
 
 
Som synes är alla djuren smakfullt tvångsdekorerade precis som vanligt, för att skapa en trevlig julkänsla.

Kanske noterar ni att Zixten verkar ha klonat sig i år, så är faktiskt inte fallet utan det är hans yngre släkting Barney som har flyttat in hos bror min för att leva loppan och vara sällskap/jakthund. Så i år blev det fyra stackare som tvingades sitta stilla och plågas under fotograferingen. Varsågoda!
 
 
 
 
I andra nyheter så har Malva och jag och Pojkvän flyttat till en ny lägenhet, vilket innebär att Malfons och jag nästan har tredubblat vår tidigare studentska boendeyta. Lydnadsträningen har legat minst sagt på is (bokstavligt talat, det är faktiskt rätt mycket snö här nu...) sen senaste tävlingen, förutom något enstaka pass hemma i Karlshamn som vi lyckades klämma in under julledigheten. Det är nämligen dags att ta tag i projekt Rutan, ett moment som varken jag eller Malva verkar vara särskilt bra på....
 
Malva övar sig just nu istället på att stapla upp maximalt antal kuddar att ligga ovanpå i soffan och att lista ut vilka grannar som bör och inte bör skällas ut, och jag planerar vad vi kan tänka oss att ta tag i när det blir varmt nog att vara utomhus för mer än de dagligt blåsiga promenaderna. Teoretiskt sett så borde det vara rimligt att Malfons är redo för lydnadsklass 2 framåt sommaren, och kanske ska Tilda och jag våga oss på ett working test igen i år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0