Norlanders

Jajamänsan, nu är vi norrlänningar, Schmalva och jag och herr Karlsson. Än så länge överlever vi, genom att intala oss att det är bara sensommar och det är MASSOR med löv kvar på träden och det kommer inte alls bli kallt förrän framåt januari eller så. Hm.
 
Hittills har vi (läs jag) hunnit med första momentet i företagsekonomi A, som vi kommer ha hela denna terminen, med två grupparbeten och en tenta, och förhoppningsvis klarat det också. Malva har hunnit utforska Hagaparken (nope, ingen hagaman i sikte), lära sig att hoppa upp i soffan och... inte så mycket mer. Vi jobbar på att samla energi att leta fram brukshundsklubben, som jag tror ligger på andra sidan stan, nånstans.
Denna veckan är vi dessutom själva hemma eftersom mr Karlsson är i Växjö (skitgubbe) utan vare sig mig eller Malva. Men, det innebär att vi kan a) ligga på diagonalen i sängen (särskilt Malva som gärna brer ut sig på husses sida) och b) äta alla saker som normalt inte uppskattas särskilt mycket här i hushållet, som lasagne. Eller våfflor. Eller makrill.

Och, eftersom vi har börjat läsa en kurs i marknadsföring denna veckan, så slipper jag höra om hur otroligt lite jag kan om ämnet i jämförelse med "fil. kand. Karlsson", experten själv. Som jag skamlöst kommer utnyttja i pluggandet av just denna anledning.
 
 
 
För övrigt ska jag nu testa en ny taktik i kampen om popcornen. Jag tänker att om jag BARA ger Malva de brända popcornen så kanske hon lär sig att popcorn smakar bränt och slutar vilja ha dem. Win, popcornen stannar i min ägo. Och Malva kanske kan tänka sig att tugga på något annat än Dentastix, som är asdyra och räcker i ca 7 sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0