Alright, love.

Okej!
Jag tog mig igenom alla flygplatser, klarade alla säkerhetskontroller, hoppade på rätt flygplan och ligger nu i ett svinkallt rum och gosar ner mig i en säng med den underbara uppfinningen: eluppvärmd filt.
Som ni förstår är det kallt i England, trots att temperaturen har varit runt nollan hela dagen känns det som massa minus och det har eldats flitigt i brasan. Och i Agaspisen, tydligen måste man åka till England för att få se en agaspis som faktiskt används på riktigt (naturligtvis med en tekanna på).
Jag är nu alltså helt utlämnad till följande människor:
Gill, som är ansvarig för det hela, och som är stolt över att vara mer daltig än vad en normal svensk mamma är.
Brian, en liten gubbe i mollskinnsbyxor som mest går runt och lagar mat och pratar med sig själv. Komplett med pipan i mungipan.
Jenny, en svensk tjej som har uppdraget att lära mig alla rutiner kring de 15 hundarna som ska skötas om.
Med andra ord, jag har det rätt bra.

Imorgon ska jag upp kl 6 för att sitta valpvakt åt en tik som har en tendens att lägga sig ovanpå sina några dagar gamla valpar utan att riktigt fatta att de inte tål 30 kilo golden på sig.

Hittills har jag lärt mig att engelsmän är väldigt glada (för det mesta) och använder väldigt mycket love, sweetheart osv i tilltalandet av allt från hundar till kunder till patienter osv. Och så äter man alltid efterrätt efter middagen, i alla fall om man har en kock som heter Brian. Och så har jag hört att tv-programmen ska vara bättre än i Sverige, men det har jag inte hunnit undersöka så mycket än. Och att man kör så illa att det behövs trafikrapporter varje halvtimme på radio. Men det är väl kanske för att de envisas med att köra på fel sida av vägen....

Nu borde jag få ihop lite sömn, så att jag orkar sitta och mysa med valparna imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sanna

ANNA! Det åter ju asbra! Brian är min favorit, han verkar konstigast.



Är de söta?! valparna alltså?! Även om de är fluffiga och vita? :D

2012-01-31 @ 19:54:12
URL: http://www.hundzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0