Bilder!!

Idag har jag för första gången varit utanför gården sen jag kom hit! Gill sa att hon var rädd att jag skulle känna mig som en fånge och tog med mig till en djuraffär för att köpa valpmat. Det var trevligt, mest för att det är roligt att sitta och lyssna på historier, det är helt galet vad mycket de här människorna har varit med om och åstadkommit.

I alla fall, jag har lagt över bilder från ajfånen och tänkte att jag slänger upp ett par, så får ni i alla fall se lite grann hur jag har det - eller rättare sagt vilka jag umgås med:


Den här mannen heter Cirquin. Som ni ser, trots det konstiga ljuset, inte särskilt fet eller vit, även fast han är en utställningsgolden. Det gillar vi. Fast han har gigantiskt huvud, stackarn.

Hans brorsa Lino, som är lite vitare och mycket galnare. Men tydligen också en väldigt stilig och bra hund.



Det här kanske är svårt att se, men kullarna långt där borta är Skottland. Utsikt från hundarnas rasthage...

Valphög, av de tjocka fina valparna som är drygt 2 veckor gamla nu.


Tjockvalp/marsvin

Mindre tjocka valpar ur den andra kullen som är ungefär en vecka yngre, i detta fallet de två "wee ones" som vi håller extra koll på.

Och så de större ligisterna, ungefär 5 månader gamla är dessa, Cassie och Josie.

Okej, så där var åtminstone lite hundar att gulla över! Nu ska jag sova, för en god natts sömn är något man verkligen lär sig att uppskatta i valpvaktartider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0