Om jag vore en superhjälte

Jag borde läggas in på anstalt. Jag borde observeras och kopplas elektroder till och noga studeras och analyseras in i minsta detalj. Varför? Jo, för när jag sover har jag en oerhörd förmåga att drömma ihop fantastiska spännande historier. Och då menar jag inte bara de vanliga idiotierna om flygande illrar och hästar som blir vargar och personer som dyker upp ifrån tomma intet och beter sig ännu mer mysko än i verkliga livet, och så vidare. Nej, jag pratar filmhistoria här. Alla äventyrsfilmer kan slänga sig i väggen, Sagan om ringen och Indiana Jones och Bond, James Bond och Brucan, de har inte en chans mot den action som utspelar sig i min hjärna om nätterna. Jag kan hitta på nya världar som hade fått J K Rowling att skämmas, och halsbrytande jaktscener värdiga endast eliten inom specialeffekter. Detta är en fantastisk förmåga, i klass med vilken superkraft som helst. Jag borde få betalt för att ligga och drömma hela dagarna! Eller så fortsätter jag utöva mina krafter om nätterna, medan Spiderman smyger omkring på byggnaderna och Batman lurar i skuggorna skapar jag episka filmer.
 
Jag har idag beslutat mig för att börja skriva ner saker jag drömmer, och sammanställa och lägga till en och annan lite mer verklighetsbaserad detalj, för att skapa ett manusarkiv som mina ättlingar kan utnyttja och bli rika på. Om jag nu inte bestämmer mig för att bli rik själv först, förstås. Vi får se.
 
 
Min kära Karlsson påstår ju att mitt superhjältenamn snarare hade varit AnalysAnna, eftersom jag överanalyserar allt in i minsta detalj och har en tendens att måla upp en smula överdrivna scenarion.
 
Jag förstår inte vad han menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0