Divhund

Jaha, nu sitter jag här, ensam en lördagkväll, väntar på att min man ska komma hem och bloggar. Näeeh, det är inget sorgligt med det, jag har ett liv. Egentligen.
Jag kan i alla fall konstatera att OLW:s smörpopcorn är det sämsta jag har varit med om. Halva påsen är bränd, och andra halvan är inte ens poppad. Med andra ord: ca 2 ätbara popcorn per påse. Inte okej.

Meeen, jag har också anmält mig till utställningen i Växjö i början av november, vilket kommer bli Malvas officiella utställningsdebut. Debut på officiell utställning, alltså. Det ska bli spännande!
För tillfället ligger nyss nämnda debutant i husses soffa och äter på en skoformad tugg-grej, och tittar på mig med nådig blick. Lite lagom graciös och divig sådär, på en kudde som i sin tur ligger på en filt. Och med den bästa utsikten över både TV:n och resten av lägenheten. Ja, min hund är en bortskämd tanthund.

Imorgon ska hon dock vara en taggad brukshund, när vi ska åka till Sanna (den här gången tar vi ingen hänsyn till huruvida hon är hemma eller inte) och asträna lydnad. Eller flumma, man vet aldrig riktigt vad det blir mest av.

Ja, det var nog ungefär alla nyheter jag hade att komma med. Kanske också att grannen häromdagen lyckades låsa ute sin hund i trapphuset, och undrade förvånat vart jag hade hittat henne när jag knackade på för att lämna tillbaka henne. Ansvarsfull snubbe, den där.

Nu ska jag duscha, och hoppas att schampo går vinnande ur striden mot smörpopcornslukten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0