Moovie star, movie staaar..

Jaha. Nu är det november. Vinter. Yay.

Anyway, jag har nådigt beslutat mig för att visa upp filmen från Malvas lydnadstävling. Intressant, inspiration, avskräckande exempel - det får ni avgöra själva. Här har ni det, komplett med coola texteffekter innan varje moment. Och ja, min hund kanske är lite liten för att det ska synas bra på film med det avståndet, men hon har inga planer på att växa. Så det får ni leva med!




I helgen är det internationell utställning i Växjö, ca 150 m från mitt hus. På söndag ska alltså jag och fröken kooiker ta oss an struttandet i vänstervarv igen, och det blir det första officiella utställningsresultatet. På lördag ska jag släpa med mig mr Karlsson för att spana in ras för en eventuell framtida nykomling, och på fredag blir det förhoppningsvis antingen utställningsdejt med Sanna eller agilitydejt med Anna. Eller allra helst, båda!

Inför helgen har jag 1. påbörjat en massiv kooikerrengöring, genom att reda ut allt öronhår och borsta bort päls nog för att göra mig en vinterjacka (fast såhär i efterhand kanske hon borde ha så mycket päls som möjligt på sig på utställning...). Jag har också gnuggat frenetiskt med Bamsetandborsten samt klippt klor i mängder. I slutet på veckan planerar jag även att få till ett hundbad, vilket säkert kommer bli väldigt... eh, uppskattat.
Jag har också 2. försökt träna in ett stiligt uppställande a'la proffshandler, i tron att om min hund vet precis vart hon ska ställa fötterna för att se snyggast ut, så behöver inte jag bekymra mig över det framför domaren. Problemet här ligger ju då i att jag inte vet var fötterna ska vara, och därför inte kan lära Malva det. Dessutom tycker Malva att det är en alldeles underbart urtråkig övning att bara stå stilla och vifta på svansen, och inte ens få försöka erbjuda andra tricks som är roligare att utföra.
Så, vi övar på att stå stilla och se glada ut, och så hoppas vi att det är allt som krävs för att bli champion.

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

kul med utställning, hoppas att det går bra! :) Eg tror jag inte man ska bada dom efter 2 veckor innan utställningen. Men jag brukar schamponera Ayax ben och ev mage dagen innan och det har dom inte anmärkt på (pälskvaliteten blir ju lite annorlunda med schampo). :P Aja, vi önskar er all lycka till iaf, hoppas självklart att Malva ska få sitt första CERT! :)

2011-11-02 @ 11:06:25
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: Anna

HM! Det har du nog rätt i. Kanske ska hålla mig till de vita delarna med schampot bara, så hon i alla fall får rätt färg ;P

2011-11-02 @ 11:16:41
Postat av: lisa

tycker att hon är perfekt storlek ;) Visst är hon från Änglahedens kennel? Skulle du kunna ge en kommentar på vad du tycker om dom? Var de jobbigt med kooiker valp?

Tänkte ev. försöka få en valp från kullen som blir 2013 :)

2011-11-03 @ 18:36:50
URL: http://fyrbentlycka.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0