...och så var det November...

Jaha, nu har jag glömt att uppdatera på ett tag igen. Det är för att jag är så viktig, och sådär.
I helgen, till exempel, var det möhippa för den intet ont anande Rebecca. Så här fin blev hon när vi hade kidnappat henne:






I fredags var jag och kapade av mitt stackars aslånga hår, så nu behöver jag inte ägna halva dygnet åt att reda ut tovor och behöver bara en tofs för att hålla det kvar i uppsatt läge. Ha!

I fredags sa jag också upp mig från mitt jobb, så nu har jag bara en månad av krigande med mina chefer kvar (vilket inte gör så jättemycket, eftersom jag numera bara får kvällstider eller helger när de inte är där), och sen ska jag minsann ha jullov. Och eftersom de flesta redan vet om det så är det väl hög tid att så att säga offentliggöra mitt nya blivande jobb när jullovet är över:
Jo, det är sant, jag ska åka till England och bo på kennel. Jag väntar fortfarande på ett definitivt datum, men i januari bär det av till engelska landsbygden, massa regn, och ett gäng golden retrievers. På obestämd tid, men runt ett halvår eller så är det väl tänkt.
Förhoppningsvis kommer jag återvända som expert på allt av avel och hundskötsel heter, och troligen också lite biten av utställningsintresse, eftersom min värd/chef är flitig både utställare och domare. Hon och hennes man har haft goldens i 30 år och dessutom haft ett par omgångar hundpensionat, så jag hoppas kunna lära mig en hel del!
Sorgligt nog kommer inte fröken monstervalp att följa med mig på min resa (i alla fall inte första tiden), men hon har både husse, mina föräldrar och Anna att förpesta livet för medan jag är borta, så det går nog ingen större nöd på henne. Och husse har lovat att klickerträna henne, för "det ser ju inte så himla svårt ut", och Anna kan träna lite agility med henne för hon har abstinens av att inte få ha sina hundar hos sig. Ta-daa, Malva kommer vara ett välutbildat muskelknippe, redo för SM i minst 3 grenar när jag kommer hem igen (det förväntar jag mig i alla fall)!

Fröken Malva själv har just ätit kvällsmat och går nu runt och rapar som en redig skogshuggare, jag har hittills räknat till 3 rap som har fått väggarna att skaka lite grann. Gulligt...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud, vad spännande!! :D

2011-11-21 @ 23:02:44
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Anna Nilsson

Menar du att jag måste träna upp Malva till SM nivå i agility... Hur i hela världen ska jag klara det när jag bara har tävlat upp till klass 2 med min best?? :O

2011-11-22 @ 18:43:01
Postat av: Linnea

Sötnosen hade kunnat bo hos oss! Nu när jag är sjukskriven så hade jag behövt en hund! :-( Sen är det bäst för dig att du kommer hem till den 2 juni!

2011-11-23 @ 08:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0