Regn, regn...

Det regnar ute idag, om någon har lyckats missa det. Det är antagligen för att jag är ledig. Av någon anledning kändes det därför väldigt lockande att stanna inne och klickerträna idag, istället för några allt för ambitiösa utevistelser. Jag har varit lite duktig, städat och tvättat och sånt, och Malva har mest tittat på. Hon har blängt lite misstänksamt på dammsugaren, bitit lite i sopborsten och flitigt plockat ut det mesta jag plockade ihop.
Även Malva fick sig en liten städning med genomborstning och kloklippning, så nu är hon vacker!
Jag tvingade faktiskt ut oss på en träningsrunda på fotbollsplanen i ösblötan. Eller ja, sådär supermycket träning blev det egentligen inte, utan mest sprang Malva runt i cirklar i full fart, som någon slags gepard med stereotypier, medan jag stod och tittade på, skakade på huvudet och slängde iväg Roadkill lite då och då. Hade hon kunnat så är jag övertygad om att hon hade ackompanjerat det hela med vilda tjut av typen "yaaaaay, jag är blöt, jag är blötast av alla, YAAAAAY!!"...typ.

Resultatet var en väldigt blöt och väldigt smutsig liten hund, som inte tyckte att det var fullt lika kul med vatten när det kom från duschen... Men nu är hon fluffig som bara den, av någon anledning verkar det som att kooikerpäls expanderar när den blir fuktig och skapar en mycket fin frisyr med ordentlig volym.

Nu avslutar vi dagen hos Daniel, eftersom vi ska tigga sockerkaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0