Cyklist, javisst

Igår var jag och Malva ute och cyklade (innan föregående inlägg, alltså). Detta eftersom:
1. Jag har äntligen fått hit min cykel
2. Tidigt på morgonen är jag väldigt bra på att hitta på effektiva lösningar på mina morgonbestyr, som kan öka antalet minuter jag kan ligga kvar i sängen. Att cykla morgonrundan bedömdes enligt morgonlogiken nästan kunna halvera tiden vi behövde spendera för att uppnå samma energiförbrukning som den timslånga promenaden jag hade planerat.

En söndagmorgon kändes som en ganska lämplig tidpunkt att ge sig ut på detta projekt, eftersom antalet bilar, folk och hundar ute är lika med ungefär 3 st.  En av varje, alltså.

Malva tyckte att det var en ganska skum idé att behöva trava bredvid cykeln på trottoaren, och verkade mest uttråkad av det hela.
När jag kom ut i lite mer öde mark på grusvägarna kopplade jag loss travaren och gav henne fritt ansvar att besluta tempot. Tydligen var det mycket roligare. Plötsligt insåg Malva att visst ja, hon är ju en greyhound, och satte av i all världens fart. Att jag för en gångs skull kunde hänga med i hennes tempo var kanske det bästa som har hänt någonsin (enligt Malva) och en styck asglad liten kooiker rusade fram med ansiktsuttrycket "ÅH GUD MATTE, vi springer! Vi SPRINGER!!!!"
Mellan dessa små rusningar gick det hela nästan i gångfart, eftersom jag upptäckte att en 38 cm hög hund inte kan trava så fort.



Idag sitter jag och lyssnar på 30 seconds to Mars (och vill gifta mig med Jared Leto) och fördjupar mig lite i ämnet avel, och mellan varven försöker jag koppla kommandot "tass" till att Malva flexar upp sin vänstertass.
Jag har dessutom upptäckt den asroliga provparningsfunktionen i SKK:s Avelsdata, töntig som jag är finner jag det mycket underhållande att kombinera Malva med diverse hanhundar och se vilka som skulle vara passande/opassande som kavaljerer, enligt stamtavlor och hälsoresultat. (Nathalie, det ser bra ut för Malva och Ayax som kärlekspar än så länge ;P)
Jag har också sökt runt på random kennelnamn (shit vad mycket jag kan göra samtidigt), och kan konstatera att eftersom kennel Awesome är upptaget och man nog behöver använda minst tre bokstäver, så är mina två huvudkandidater till namn på min framtida asbraiga kennel ute ur leken.
Åh, nej, nu har jag alltså bara typ två år till på mig att komma på nya förslag, innan Malva kanske eventuellt kan ha visat sig duglig nog för att fundera över valpar...

På tal om valpar har förresten Malva fått halvsyskon, på Änglaheden föddes en kull valpar första juli. Malva hälsar att de små snorungarna aldrig kommer nå upp i hennes klass, och aldrig bli lika söta.




Hehe, grannens TV har visst gått sönder. Det kan han ha.

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

Haha! Det är ju det jag säger! Vilka supervalpar det skulle kunna bli ;) Heheh!



Hur blir det med Linköping förresten?? Kommer du??? ;)

2011-07-12 @ 00:27:14
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0