Återförening!

Malva är tillbaka! Faktum är att hon kom tillbaka redan i förrgår, men jag har inte orkat tala om denna viktiga händelse för världen. Men återigen fylls lägenheten av hundhår, pipleksaker och skällande på alla som plingar på dörren. Wunderbar!
Jag har också fått veta att jag ska flytta, och att jag eventuellt ska göra det redan på söndag. Det innebär att jag och Malva snart kommer ha en egen tvåa att leva rövare i. Det innebär också att jag ska bo helt ensam för första gången någonsin, och jag kommer därför utdela ett plågsamt straff till alla som inte hälsar på mig regelbundet - kanske helt enkelt att ni får ta hand om mig sen när jag har blivit galen av att gå runt och prata med mig själv hela dagarna. Alternativet är att jag skaffar mig en hög till med hundar och övergår i en hundversion av crazy catlady.
MEN det kommer förstås också att bli ganska asbra att flytta till min lilla vind, eftersom jag kommer ha skitnära till allting och dessutom ett antal stora upplysta parkeringar att träna lydnad på hela kvällarna.

Malva fryser lite numera, vilket konstigt nog gör mig lite glad - mest för att jag nu får en anledning att köpa ett asfint täcke till henne. Dessvärre har Sanna beslutat sig för att kombinera sitt valpköp med någon form av elak influensa, så jag tror att vi väntar ett tag med att invadera hennes hus och lager. (Och gosa med Whin. Vi måste gosa med Whin).

För övrigt har vi återigen frångått den SuperSatsiga träningsplanen för att istället träna in ett antal omotiverade trick, exempelvis att stå på bakbenen (vilket Malva har försökt få mig att godkänna som trick i princip sen jag fick hem henne). Men hon har faktiskt blivit mycket bättre på vänstersvängarna i fotposition sen hon lärde sig snurra-runt-pallen-grejen, vilket helt plötsligt gör att det inte alls det var ett meningslöst och omotiverat trick att lära in (som vissa snart-före-detta-sambos vill påstå)! Allt går att lösa med tricks!

Här borde jag egentligen lägga in en bild på Malva, som just nu ligger i soffan med rumpan högt uppe på ett par kuddar och läppen lite uppdragen så att ena tanden syns. Hon ser ut lite som någon form av slaget troll. Men, jag orkar inte gå och hämta kameran (som jag kanske kan byta ut mot Idas systemkamera, om jag lyckas skrapa ihop lite pengar), och antagligen skulle hon vakna och följa med mig om jag försökte. Ni får tänka er hur det ser ut istället.
Nu ska jag snart åka och jobba, och sen ska jag ägna mig åt en av mina stora hobbys - skapa listor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0