Födelsedagsbarn!

Idag kan jag informera om att det är precis ett år sen ett visst litet rödvitt monster kom till världen!
Då såg hon ut ungefär såhär:


(här tillsammans med sina systrar, bilden har jag snott av Malvas uppfödare på Änglahedens kennel. Inte pilen dock, den har jag skapat själv, konstnärlig som jag är.)


Vi firar den stora dagen med ett snuskigt grisöra, en tom hushållsrulle fylld med godis, och obarmhärtig träning.
För att utvärdera året som gått på ett väldigt snabbt och effektivt sätt kan jag ju konstatera att mina stora planer om en tävlingsredo hund (samt slavisk lydnad) vid ett års ålder har gått lite sisådär. Fast om man byter ut tävlingslydnad mot rallylydnad och allmänlydnad mot... eh, gladhet, så har jag ju ändå lyckats ganska bra!

Såhär valde den nu mogna, vuxna och lydiga Malva att posera när jag sa till henne att sitta lite snyggt innan:

(vi får väl hoppas på två-årsdagen istället vad det gäller den där mognaden....) Verkar ju inte vara några problem med höfterna i alla fall!


Anyway, efter dagens träning kan jag konstatera att Malva nu behärskar de flesta momenten i nybörjarklass rallylydnad, med störning i form av ivägblåsande löv (tro mig, det är en rätt ordentlig störning..), men utan störning i form av hundar och människor. Det enda vi egentligen behöver befästa lite bättre är "stå", samt att behålla samma fotposition även när vi springer. Med andra ord kan Malva nu knappt 3 veckor före sin tävlingsdebut ungefär lika mycket som Zixten kunde kvällen innan sin. Jag är själv imponerad av min oerhörda framförhållning!
Dessutom har skrutten idag första gången genomfört ett fyrapinnars slalom, med alla pinnar på rätt plats! Vi kommer alltså att äga agilitykursen nästa vecka.
(här tillsammans med sina systrar, bilden har jag snott av Malvas uppfödare på Änglahedens kennel)


Vi firar den stora dagen med ett snuskigt grisöra, en tom hushållsrulle fylld med godis, och obarmhärtig träning
För att utvärdera året som gått kan jag ju konstatera att mina stora planer om en tävlingsredo hund (samt slavisk lydnad) vid ett års ålder har gått lite sisådär. Fast om man byter ut tävlingslydnad mot rallylydnad och allmänlydnad mot... eh, gladhet, så har jag ju ändå lyckats ganska bra!

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

Grattis på födelsedagen lila Malva! :) Vi firade födelsedag förra veckan så det låg presentpapper sönderrivet i hela lägenheten. Men lillemannen uppskattade sina presenter iallafall! :)



Hoppas lilltjejen får en bra dag!

2011-04-05 @ 13:36:40
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Stort grattis! Haha, löven ja. Diesel bara äääälskar löv. Han kan ligga och vänta på att ett löv ska blåsa iväg, vilket är väldigt irriterande eftersom han då glömmer bort vad han egentligen är ute på promenad för... Superbra störning för lövtokiga hundar :)

2011-04-05 @ 17:18:38
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0