Master of Bussåkning

I helgen var vi åter en runda i Växjö/Älmhult för att hälsa på halvhusse Danielapa. Malva var väldigt ledsen, eftersom hon inte fick följa med och bowla i fredags utan TVINGADES ligga i tidigare nämnda Danielapas sambos säng och plågas och lida, gosa och sova. Stackars, jag fick se otäcka bilder på hur hon låg utsträckt i plågor och försökte blunda sig igenom eländet... eller, om jag hoppar ironin, njutningsfullt bredde ut sig över minst 80% av sängen.

På lördagen fick vi minsann träffa stora släkten Karlsson, och Malva tog på sig den viktiga uppgiften att följa efter random människor (mest barn, konstaterade jag) och se till att de verkligen gick dit de siktade, eller vad hon nu gjorde. Hon såg i alla fall väldigt nöjd ut med sig själv.

Slutligen fick hennes pyttelilla höghet spendera större delen av söndagen med "farmor och farfar", medan jag tvingades ut i skogen för att kräla runt i buskarna och försöka skjuta ner folk innan de sköt ner mig. Alltså, spela paintball. Det var trots alla mina krigsskador (tre blåmärken och lite gul färg i håret) en rolig upplevelse, och jag dog ju faktiskt inte eftersom jag var en så skicklig soldat.
Medan jag kämpade för min överlevnad i de leriga skånska skogarna var fröken kooikervalp och röstade, struttade runt i Älmhult och fick tydligen ta beslutet att fläskfilé är godare än rostbiff, alltså en betydligt mer bortskämd miljö. Hon var sen med på valvaka/myskväll, där hon spenderade största delen av tiden med att tigga chips och annan halvlämplig valpmat och lite av tiden med att tränga sig ner i soffan och sova (kanske bör det tilläggas att hon knappast schasades bort av de som satt runt...)

Nu är vi i alla fall hemma igen, och jag funderar på om det inte börjar bli dags för ett nytt blodspårsförsök. Det betyder ju dock att jag måste rota mig djupt in i de outforskade delarna av frysen för att hitta blodet. Nåväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0