Slöhund



Idag har Malva:
- Vaknat, stissat runt den vanliga morgonstissrundan, ätit, osv.
- Sovit, på min mage på soffan medan vi samlade kraft efter frukosten (läs: desperat försökte få några sekunders extra sömn)
- Lekt lite med aktiveringsmonstret
- Sovit, medan hon väntade på att mamma skulle komma hem (gissar jag, i alla fall)
- Sovit, hela förmiddagen medan mamma sov efter jobbet och jag var i stan för att samla ansvars/vuxenpoäng (här har jag vittnen på synen av en kooiker på kökssoffan)
- Hälsat på en tant på citygross, som hade en setter som inte var hennes utan Johans men han fick två barn och Julia var allergisk så settern fick flytta till farmor och farfar. - jodå, så detaljerad information kan man lura ur folk om man har en söt liten valp att tortera med.
- Sovit, i bilen hem samt medan jag samlade ytterligare poäng genom att rösta, samt resten av bilfärden hem (naturligtvis i mattes knä!)
- Lekt lite med katten, som kom hem efter ett misstänkt rövartåg på någon dag
- Sovit, bredvid Stackars Förkyld Matte som ansåg sig ha förtjänat en stund på soffan framför värdelösa tv-program
- Morrat på fåret Shaun
- Försökt attackera golvmoppen, med en lätt uppretad "mormor" till följd
- Tränat i kanske en kvart på att apportera, sitta kvar och ligga utomhus, samt fjantat runt lite med den gröna geten (som eventuellt är en ko)
- Sovit, återigen på soffan, klistrad vid mig
- Gått en runda i köket, för att kontrollera att jag inte gick längre än till toaletten och att inte mamma hade tappat något viktigt (dvs ätbart) på golvet.
- Inte riktigt sovit, men väl legat klistrad vid mig och inte rört en muskel, vilket är typ samma sak.

Ja, det här var helt onödig information som antagligen bara var jobbig att läsa, men nu kanske ni förstår hur slö min lilla hund är idag. Dessutom är det min blogg, och det är jag som bestämmer. Jag får skriva hur tråkiga saker jag vill, ha!
Inte för att jag klagar, jag känner mig inte allt för hyperaktiv själv idag, så en hund som är mer av en värmekudde än en terrorist är ganska trevligt som omväxling.
I morgon blir det antagligen full fart igen.

NU, ska jag titta på Ola-Conny, minsann.

Kommentarer
Postat av: Eric

Malva kommer från änglahedens kennel en av Vildas ungar hon fick 6 friska valpar 2 pojkar och 4 flickor jag ska försöka följa din blogg och läsa mer om Malva

2010-10-08 @ 12:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0