Schmappa!

Jag kan glatt upplysa er alla om att jag nästan har skaffat mig ett liv! Och med liv menar jag, jobb. Det är visserligen bara en provanställning än så länge, men troligen kommer jag framöver kunna titulera mig det glamourösa yrket Sandwich Artist på Subway (på riktigt, det kallas så. Jag har till och med en gul knapp som bevisar det). Dessvärre har jag ju ingenstans att bo, så jag flänger runt lite mellan herr Karlssons lägenhet och hemmahemma tills jag hittar något mer lämpligt. Eventuellt får jag kanske spendera vintern i en kartong nånstans i en av Växjös gränder, men jag har ju hennes Malvighet som klen värmekälla. Och jag har ju ett jobb, så jag har råd att köpa filtar och grejer.
Just Malvigheten har fått stanna hemma hos Zixten hela veckan, men imorgon följer hon med för att återigen terrorisera herr Karlsson men sin gudomliga närvaro. Jag har fått veta att hon under min frånvaro har lärt sig att gå uppför trappan på helt eget initiativ, för att värma upp min säng inför min återkomst. Jag är inte säker på om detta är positivt för att hon är en lojal och trofast liten varelse, eller negativt för att det faktiskt inte är helt meningen att hundar ska klättra i trappan på eget initiativ.

För övrigt har jag hittat hittat bevis på att Malva nog har någon form av bokstavskombination (förutom att hon just nu står och luktar utanpå min kasse med jobbkläder och viftar lyckligt på svansen), eller på hur halvusel jag faktiskt är som så kallad hundtränare, i och med denna filmen på Alvin, Malvas bror, som uppenbarligen är asduktig. Visserligen misstänker jag att Malva också är lite asduktig för att vara just Malva, eftersom Malva inte är den mognaste lilla nästan 7-månadersvalpen här i världen (fast hon kan ju faktiskt steppa runt en låda. Och "krypa", ett "steg" i taget...) men hon kan inte hoppa upp i famnen som Alvin kan.
Fail
.

Detta måste bli vårt nästa projekt!

Eller, när jag tänker efter kanske vi väntar med det till våren. Det är ju ändå ganska lerigt och blött ute, jag tränar nog hellre saker som innebär att alla hundar befinner sig på marken. Typ, steppa runt en låda, yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0