Leverkorv

Zixten har åkt till Öland med husse, och lämnat oss här med katten. Det är bra, eftersom jag nu kan träna hela pass med enbart Malva utan att en viss långörad spaniel sticker fram nosen och kräver att få samma belöning. Samtidigt är det dåligt, vi tycker ju trots allt om att ha Zixten runt oss. Dessutom hade han precis lärt sig att öppna kökslådorna utan att behöva ha en trasa att dra i, vilket är mycket underhållande. Men han kommer väl hem i helgen, så att vi kan fortsätta terrorisera varandra alla tre!

Idag har jag torkat leverkorv, av någon jättekonstig anledning. Resultatet blev enligt mig inte fullt lika bra som med blodpudding, men ändock acceptabelt. Det har heller aldrig existerat en så perfekt (och spontan!) platsliggning som vid mina fötter medan jag försökte skära upp den geggiga historien i små små bitar, och katten satt fint för glatta livet.
Det där med platsliggning verkar för övrigt vara något favoriserat hos Malva för tillfället. Eller så har jag helt enkelt lyckats med bedriften att lära in flera ord, men bara ett beteende. Dessutom utan att märka det själv, det är ju ändå rätt duktigt. Just nu går nämligen ett inomhusträningspass till ungefär såhär:
Malva är superfokuserad. Jag säger "ligg". Malva kastar sig ner på marken och ligger perfekt. Belöning, slut.
Malva är superfokuserad. Jag säger "sitt". Malva kastar sig ner på marken och ligger perfekt.
Malva är superfokuserad. Jag säger "stå". Malva kastar sig ner på marken och ligger perfekt...

Hmm.

I morgon ska vi gå upp asaballatidigt. Det känns sådär, min enda förhoppning är att valpskrället har vett att vara lite morgontrött hon med.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Än finns det hopp om sovmornar i framtiden. Jag får praktiskt taget dra ut Diesel på morgonen för att han ska kissa om vi ska någonstans innan kl 11, men gissa vem som e superkissnödig och står i flera minuter när han väl kommer ut, haha :)

2010-08-21 @ 23:09:32
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, jag hoppas vi når dit en dag.. :P Zixten är ju visserligen också morgontrötthetens definition, men han är ju å andra sidan ganska långsam av sig i allt så jag vågar inte lita på hans beteende :P

2010-08-22 @ 13:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0