Mwaha!

Jag, som den värdelösa människa jag är, har glömt att tala om för alla mina 5 läsare den oerhört viktiga nyheten att: Malva ska ju börja sin tävlingskarriär!! Det ska börjas i tid, minsann.
Nu är det ju inget allvarligt tävlande vi ska ge oss in på, men idag har vi i alla fall fått PM till Skooi:s (kooikerklubben) clubshow nästa helg i Degeberga! Minsann! I den inofficiella valpklassen ska vi skutta runt i utställningsringen och känna oss coola (ehum) och naturligtvis vara bäst och snyggast av alla. Ja, Malva ska ju göra själva snyggast-delen, fast jag är glad om vi lyckas att alls befinna oss på området med i alla fall någon Malvatass i marken... Gissningsvis inte.
MEN, vi kommer att a) ge domaren ett ganska gott skratt och b) se en massa andra kooikrar. Och naturligtvis lära oss hur man beter sig på utställning. Eftersom min utställningskarriär utgörs av en enda dreverutställning, kan det kanske behövas lite mer erfarenhet innan vi kan ta det hela på blodigt allvar (som om vi nånsin skulle göra det. HA! Fast vi måste ju vara bäst).

Den blivande championvalpen ligger just nu och sover med huvudet hängande utanför soffan. Det ser... eh, mysigt ut. Hon har även varit med och lagt ut kräftburar idag, vilket gjorde henne mycket glad och lätt fiskdoftande. Zixten luktar dock 300 gånger värre, och har en skum brunaktig färg, så det gör inget.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du kommer i alla fall iväg på en utställning... :) Vi tror på er ändå, men det hade varit kul att se det med egna ögon, haha; fröken galen på utställning :) Slår vad om att hon kommer charma alla :D

2010-08-12 @ 23:32:31
URL: http://dieselbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0