Golden Children

Igår åkte Jenny hem till Sverige! Det är ganska sorgligt, och det innebär att jag nu är själv kvar, och också att det är slut på allt småprat på svenska. Men! Vi har smidit bra planer tills jag kommer hem.

Idag har Gill och jag varit i Gretna, som är en liten by-aktig historia precis på andra sidan skotska gränsen, och gått omkring med två hundar i någon slags utomhus-köpcenter med massor av outlet-affärer. Bland annat råkade jag gå in i en chokladoutlet....
Hundarna tyckte också det var trevligt, 7 månader gamla Cassie skötte sig exemplariskt och 10-åriga Flo som var med som moraliskt stöd var totalt galen och ville krama alla vi mötte.

Jag har också fått höra att jag numera har lagt mig till med en irländsk dialekt (både Gill och Brian är från Irland), vilket tex innebär att det som innan hette "flowers" numera uttalas "flaaars" på bästa Belfast-vis... Vet inte om det är bra eller dåligt, men det är väl bättre än svensk brytning i alla fall!

Anyway, här kommer lite bilder på huliganvalparna Chico och Tira (som troligen inte ska heta Tira, men vi kallar henne det för det är fint!), som igår var ute och promenerade i koppel för första gången. Bilderna är dock från när de var ute och kutade på bakgården häromdagen.




Vadå "inte vara i rabatten"? Vet inte vad du pratar om.

 





Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vad söta! önskar dock bild på dig också! Du måste ju kunna bevisa att du varit där sen ;)

kraaaam

2012-04-21 @ 16:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0