Where'd I go?

Såååå, följande saker, bland annat, har hänt som jag inte har upplyst min bloggomvärld om tidigare, men nu har jag den stora vänligheten att ta tag i det!


Förra helgen var herr Zixtenspaniel här och hälsade på, hårade ner och åt upp alla små ändar av tuggben som Malva har placerat runt om i lägenheten. För att underlätta för mig lurade jag till mig en bil i utbyte mot detta, som har liksom råkat bli kvar här. Zixten har bland annat fått äran att  testa på rundan-runt-sjön med mig och Anna, samt stressa upp grannens schäfer som började skälla som en galning så fort vi gick förbi (inlåst, alltså, vi hann aldrig med att träffa fröken schäfer live). Vi hade egentligen också tänkt att åka och hälsa på Sanna + collies, men eftersom vi aldrig lyckades få kontakt med dessa så fick vi istället stanna hemma och ha eget lördagsmys med glass till matte och märgben till hundar. Vi överlevde.
Mr Zixt åkte sen hem på tisdagkvällen. Därefter fick jag nog någon form av hjärnblödning, och beslutade att det var en jättebra idé att anmäla mig och Malvakatt till lydnadstävling den 15 oktober. Så, nu har vi chansen att göra bort oss totalt på hemmaplan. Yay.
Jag hade ju också tänkt anmäla mig till lydnadskurs helgen efter (eller, egentligen hade jag hellre tagit kurs än tävling), men eftersom det nu har gått två veckor utan att jag har fått svar från hundungdom på om det finns plats kvar eller inte, så antar jag att nej, det fanns nog ingen plats till mig.

I fredags var jag på inflyttningsfest, vilket ledde till en inte särskilt aktiv, om än ledig, lördag för varken mig eller Malva (förutom en långrunda för Malva, eftersom en viss Karlsson har en obehaglig vana att vakna jättetidigt och vara jättepigg dagen efter intag av alkoholhaltiga drycker, för att sen sänka energinivån allteftersom vi andra piggnar till)

I söndags var det återigen jobbdags (inte två lediga dagar i rad här inte!) vilket dock inte gjorde så mycket eftersom jag fick jobba med Ellinor (insert awesome-ninja-coolt-kodnamn here) och vi som vanligt var awesome och räddade stället från undergång med vår blotta närvaro. Och sen dödade Malva sin mjukisälg som hon har haft hos husse, och spred ut inälvorna över hela lägenheten.

Igår var det sen Den Stora Födelsedagen, då alla i min omgivning fyllde år och mr Karlsson fick en skitbra present och pappa fick ingen alls utan bara ett telefonsamtal och Ellinor fick ingen heller men den är lite awesome och hon ska få den idag, och jag borde lära mig att inte skriva så långa meningar eftersom jag har en tendens att bara fylla dem med nonsens, och sen skriva dit ett kommatecken följt av lika mycket nonsens till.
Kvällen var menad att ägnas åt grillsammankomst på en jättemysig grillplats som herr numera-23-åring hade hittat, men den visade sig vara privatägd av en arg liten tant som körde bort oss, och istället fick det grillas på lite närmare avstånd. Malva fick en korv, och sprang sen runt och försökte fjäska/tigga/sitta vackert/gosa sig till diverse mat och uppmärksamhet. Jag fick en brännblåsa på läppen, till följd av en listigt planerad attack med en livsfarlig marshmallow. Och lite senare på kvällen kunde jag konstatera att jag även fick mig en förkylning. (Där fick jag för att jag har hånat alla andra som redan har haft sin omgång)

Och idag började vi dagen med en promenix med Annapanna på campus, under vilken fröken fick ett antal knäppryck och kutade omkring i cirklar som en idiot (men missade som tur var en gubbe som råkade passera i den värsta galenskapen). Detta följdes av en snabb runda inom stan, som följdes av att jag nu sitter här med en däckad hund på fötterna och funderar på att anmäla mig till utställningen här i Växjö i början av november. Eftersom Tipshallen där det hela ska hållas ligger typ sådär, 2-300 meter från min lägenhet så känns det som att det inte borde vara ett alltför stort projekt för oss att klara av... Förutom att jag måste bli medlem i en länsklubb, vilket kommer bli Blekinge eftersom jag är skriven där, vilket i för sig inte gör så mycket eftersom Smålands klubb har de flesta aktiviteter i Jönköping eller på Öland så det är ändå närmare till Blekinge. Vilket innebär att jag kommer vara medlem i 3 olika hundklubbar (om man inte räknar Spaniel/Retrieverklubben som kommer på köpet), vilket egentligen känns lite onödigt. Jag har ju faktiskt bara en hund.

Min slutsats är att jag kanske ska ta och betala mina räkningar först, och anmäla mig till hundutställning sen.


Här tänkte jag lagt in en bild på Malva i det höstiga gräset, men min telefon bestämde sig för att jag hade igång för många program, och det gick inte att visa bilder samtidigt som man har igång... ingenting. Ett program samtidigt är alltså för mycket, det förstår ju alla, vad dum jag är. Så därför blir det ingen bild till dagens därmed ganska tråkiga inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0