En tisdag

Jag kan meddela att Malva är precis lika pigg och galen som vanligt, och verkar inte ha några som helst men av söndagens dramatik. Igår for hon dessutom runt som en idiot hemma hos Daniel med sin nya leksak med efterblivet utseende. Alla Malvas leksaker tenderar att ha ett lätt lobotomerat utseende, jag vet inte varför... Detta var i alla fall en gul godzilla-dinosaurie-liknande filur med alienfötter och skelande ögon, som kommer få husera hemma hos husse för de gånger vi hälsar på där.

Vi åt också grillat igår för första gången! (jodå, Malva fick också smaka grillat kött) Är inte det ett tok-vårtecken så säg!

Idag var vi ute och körde en runda slalomträning i solen. Det var väl femte gången vi tränade på det här (femte tillfället, alltså), och jag må då säga att det går riktigt bra! Jag har flyttat runt stolpar och skickat henne från alla möjliga vinklar, och Malva har kutat på så att vi nu är bara någon decimeter ifrån att ha ett ordentligt fyrapinnars slalom, förhoppningsvis kommer vi kunna pussla ihop det nästa omgång. Fröken kooiker verkar uppskatta att få springa som en idiot (och leka med Roadkill) som omväxling till den ganska lugna och samlade träningen vi brukar försöka åstadkomma.
Dessutom gjorde det (tillsammans med promenaden i morse) att lilla fröken var någorlunda uttröttad när jag gick till jobbet på eftermiddagen. Denna gången var jag dock noga med att plocka bort allt eventuellt ätbart, från tuggummipaket till kiwiskal, från alla höjder en kooiker kan tänkas ta sig till...

Såhär ser nöjd (och trött) ser man ut, när man kan ligga i både sängen och solen samtidigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0