Huslighet.

Som den avancerade husapa jag är har jag idag:

- Städat
- Varit ute och gått
- Varit på biblioteket, banken och systemet (vuxenpoäng, vuxenpoäng, ännu mer vuxenpoäng)
- Skickat iväg skitmassa viktiga papper och brev och sånt
- Handlat
- Tränat slalom med Malva
- Bakat kanelbullar (pensionärspoäng)

AWESOMENESS, är jag. Fast jag kanske inte städade riktigt så mycket som jag borde. Meeen det gör inget, för jag har ändå varit husligast av alla.

Malva har inte hjälpt till ett skit. Jo, hon åt upp ägget som blev över efter bullpenslingen. Och ligger nu och hårar ner den nyss avhårade mattan. Hm.

Tillägg: hon är också mästerapportören i stövlar, eftersom hon just genomförde hela kvällskissrundan med sin knut i munnen. Det finns få saker som ser så knäppt ut som en kissande hund med en lång repknut i munnen. Jag misstänker att hon i själva verket är en liten retrieverblandras. Eller så tycker hon bara väldigt mycket om sin knut, eftersom hon nu verkar tycka att den ska sova hos oss i sängen. Nja, anser jag, det är minsann trångt nog som det är!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Weeey I found your blogg! :D Sjukt snygg måste jag säga!

2011-06-20 @ 22:48:11
URL: http://lellaella.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Weeey I found you blogg!!! :D

2011-06-20 @ 23:25:46
URL: http://lellaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0