Hundlös

Denna veckan är Malva på semester, i det exotiska Svarvaremåla. Mest för att jag ska kunna jobba som en liten dåre (fast idag var det lugnt, vilket jag och Maja firade med semlor). Detta gör att jag inte har så mycket intressant att blogga om, eftersom själva föremålet för skriverierna inte är närvarande. Att lämna bort Malva är för övrigt lite som att raka av sig allt hår - det blir mindre att sköta om och man behöver inte gå upp lika tidigt på morgonen, men det känns tomt och lite kallt. Malva och jag är förmodligen siamesiska tvillingar, fast ni vet, olika arter.

Men! Jag sitter här och dör lite inombords för att jag inte har lyckats prata med Sanna, som hämtade hem en styck liten, fluffig, blue merle-färgad Border Collie-valp igår. (Sanna, jag kräver att få veta ALLA detaljer, från Ruts avundsjuka till Whins kissrutiner!). Malva kommer självklart att bli en ultimat lektant till denna lilla skapelse - förhoppningsvis kanske hon får testa på hur det är att vara den som blir dragen i skinnet och biten i kinderna, istället för den som drar och biter.

Nåväl, jag får väl ta och skriva färdigt något av de inläggen jag faktiskt har börjat lite på, och kanske jobba vidare på Malvas "träningsplan" som substitut för att faktiskt genomföra träningen. Och gosa får jag väl göra med Daniel då....
Jag vill ha tillbaka min hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0