VÅR! Elleeer...?

Ja, vi trodde ju att det var vår på gång, när man började ana lite gräs här och var och gjorde sig redo att stoppa undan långkalsongerna och börja vistas ute igen... Men icke. Istället kom det en ny omgång snö och minusgrader.
Men nu börjar vi åter intala oss att jodå, våren KAN komma i februari, Malva och jag, även om jag får säga att det går sådär. Malva lägger sig envist i solfläckarna på golvet trots att hon blir stekvarm, och jag försöker återigen lista ut var på gården det finns gräs som jag skulle kunna testa mina slalompinnar på. Men vi vågar inte riktigt kasta undan mössor och vantar ännu...
Men! Malva har visat ett litet litet tecken på eventuell mognad, då hon häromdagen klarade Eldprov 1, kategori promenad, nämligen att bli inkallad (och komma!) trots att hon redan hade fått syn på en mötande hund. I vanliga fall är Malva så djupt inne i sin egen lilla värld att jag hinner både kalla in, belöna, koppla och börja gå igen i lugn och ro innan hon ens har registrerat att en annan hund finns i närheten. Inte den här gången dock, då en golden retriever kom travande runt kröken. Men trots att även dennes husse visslade och hojtade, valde Malva (efter en liten stunds överläggande med sig själv, kanske ska tilläggas) att skutta tillbaka till mig. Resultat: asglad matte, och en fortsatt lösspringade Malva.


Anyways, jag hittade just en fruktansvärt rolig filmsnutt på min mobil där Malva och Daniel "leker", men jag kom på att jag nog har svurit dyrt och heligt på att aldrig visa den för någon, så istället lägger jag in den här videon i superduperdålig kvalitet på Sannas Whin som får ett knasryck och upprepade gånger dundrar rakt in i köksväggen (och Mallow-schmallow som verkar fundera på vad han håller på med):



Om någon undrar över den svarta pricken, så var det något min mobilkamera helt enkelt ansåg skulle vara där under hela dagen. Och om någon undrar varför jag inte istället la upp en bild eller två där det faktiskt går att se vad det föreställer, så är det för att jag inte lyckades ta några såna senast jag var hemma hos Sanna eftersom jag återigen glömde att ta med mig kameran och min mobil uppenbarligen suger.
Jag kan ju i alla fall berätta att Whin nu är lika stor som Malva, och ca 13 veckor gammal. Med andra ord kommer han nog att bli en ganska reslig Border Collie när han blir vuxen. Malva tyckte att det var väldigt roligt att leka med herr valp, trots att hon fick smaka lite på sina egna metoder och blev biten i diverse löst skinn och utstickande kroppsdelar.
Med oss hem följde för övrigt en ny matskål, en apportbock och ett utställningskoppel, som vi nu ska använda flitigt (kanske)!

Kommentarer
Postat av: Sanna

NEJ, Whin är inte knäpp, han är smart. Han kommer ju på hur man kan byta färdriktning utan att sakta ner farten.



Du borde komma hit igen så de kan leka oftare! OCH idag har vi vägt Whin och nu väger han 9 kg!

2011-02-27 @ 21:31:59
URL: http://www.hundzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0