Sjukstuga

Japp, jag är sjuk. På allra glamourösaste vis inledde jag med att tappa rösten på jobbet i lördags, fortsatte med en 20-årsfest där jag i slutet fick kommunicera med någon form av charader (och passade på att smitta ner värdinnan, sorry!), gick vidare med att vara hemma en dag från jobbet och äta så mycket halstabletter att jag allvarligt misstänkte xylitolförgiftning, och spydde i bussen på väg tillbaka till Växjö (hejdå xylitol) för att slutligen hamna här i Daniels soffa, där jag försöker skriva ett blogginlägg från min ipod (beware of stavfel).
Inte för att jag tror att någon egentligen ville veta det ovanstående, men nu vet ni ändå!
Malva lider i tysthet, trots att jag idag förmodligen har sovit mer än vad jag har varit vaken har hon lojalt legat och stirrat vid min sida, och finner sig fogligt i att bara få korta kissrundor då och då. Nu på kvällen har vi åtminstone kört ett par klickerpass, Malva har lärt sig "skäms" och börjar nu intensivt slå sig själv på nosen så fort hon får se en godisbit.

Igår åkte jag mest omkring (därav att jag ansåg mig ha rätt att sova hela dagen idag), jag startade dagen hos Daniel, för att åka hem, för att gå till jobbet efter vilket jag återigen gick hem, åkte till Daniel för att få reda på att jag hade fått en nyckel som borde ha stannat på jobbet, åkte alltså tillbaka till jobbet, lämnade nyckeln och köpte en påse godis, och slutligen åkte jag tillbaka till Daniel igen. Det enda roliga som kom ut av det var att Malva fick strutta runt i Grand samarkand och låtsas att hon var någon form av drottning över det hela (tro mig, det syntes att det var precis det hon tänkte), och kanske att jag fick mig en påse Daim. Well.

Malvas nya målgrupp för charmande verkar för övrigt vara busschaufförer. Igår kom två stycken fram, ville veta vad det var för ras, hälsa, en visade bilder på sin lilla hund som var ganska lik Malva fast svartvit... Och när vi åkte hem förra veckan hade vi kunnat försena en buss hur mycket vi hade velat, medan chauffören pratade på om Malva och hans egna två hundar (medan vi stod utanför bussen var detta alltså).
Malva är helt enkelt född till att göra reklam för sig själv. Jag hoppas att hon planerar att göra det även på valputställningen vi har anmält oss till i Hässleholm om några veckor. Mest vill jag egentligen springa runt och titta på alla valpar, men det kan ju också vara bra för Malva att öva lite om hon nu ska bli champion innan nästa årsskifte (visserligen i lydnad, enligt Sanna, men äh, tävling som tävling!)


Tja. Det var nog det mesta som var nytt just nu. Eller nä, men jag har verkligen tröttnat på att skriva på de här små tramstangenterna....

Edit: jag ser nu att det här med styckeindelning inte verkar vara något ipoden är kapabel till. Jag lovar att fixa det nästa gång jag har en riktig dator framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0