Tuggkrokodiler och en grön get

Jag älskar att vara vän (läs härskarkompanjon) med ägaren till en webshop. Speciellt en med enbart hundprylar. Idag fick jag ett fint litet paket på posten, innehållandes bland annat Malvas nya bästa vän, en sele och lina. Dessvärre var den lite stor, även när jag hade spänt in den, men när lilla fröken spink har grovnat till sig lite borde den bli lagom.
Fröken själv fjantar nu runt med sina nya gröna get, som Zixten dock verkar lite rädd för.

Jag har även tagit mig i kragen och tömt min kamera, så jag tänkte vara en så underbar människa att jag delar med mig några av dessa.

Här, till exempel, kan man apportera en tandborste (och bli lite bländad, kanske)



Såhär kan man göra, om man heter Zixten



Fröken kooiker äter blåbärsris. Nej, jag tror inte heller att hon är normal.



Malva letar godis (Zixten befinner sig gissningsvis i andra änden av stocken)



Och, en väldigt glad Zixten på en sten.


Om någon undrar varför det generellt sett är fler bilder på Malva än på Zixten, så är det inte alls för att jag favoriserar utan beror kanske främst på följande två anledningar:
a) eftersom Malva är stilla betydligt mer sällan än Zixten, gäller det helt enkelt att passa på att ta på henne när hon väl är någorlunda stilla.
b) när man väl har placerat Zixten snyggt och prydligt där man tycker att han blir fin, och han har intagit sin vanliga foto-pose (jo, Zixten har faktiskt en sån), har det blivit allt vanligare att man efter att kortet är taget ser en liten, rödvit, suddig sak någonstans på bilden, som liksom inte var där när man tryckte av. Skumt. och det förstör lite känslan i bilden, i de flesta fall...

Nu ska jag bara sortera och lägga in bilderna från mobilen också. Yay.

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Hej! Jag har tänkt lägga upp fler hundbloggar bland mina länkar på min blogg. Har du lust att göra ett länkbyte? :)

2010-09-18 @ 00:21:43
URL: http://rora.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0