5 månader

Igår var det ju faktiskt Malvas 5-månadersdag, och eftersom jag är så väldigt mån om att fira mina hundar när de fyller någon betydande ålder, hade jag inte en aning om detta. Men jag gissar att hennes valpighet var ganska nöjd med att ligga i soffan med ett oxöra och titta på film med mig och herr Karlsson.


Såhär kan man till exempel sova i soffan, i en snygg känguruform. Synd att matte bara hann ta ett suddigt skitfoto innan Malva vaknade till och flyttade sig.


Idag har Malva ramlat i ett träsk, som den asbra lilla hund hon är. Det var faktiskt ganska bra gjort, måste jag säga, eftersom hon började med att sticka ner nosen men landade med baken först i vattnet (läs: den obeskrivbara svarta geggan). Hon måste alltså ha vänt sig i luften när hon insåg att hoppsan, SÅ långt ner kunde man visst inte sticka nosen - jag tänker mig att om man hade kört händelsen i slow motion hade det sett ut ungefär som i tecknade barnprogram, där den tecknade ankan/kaninen/whatever springer ut för ett stup och står en liten stund i tomma luften, tittar ner, börjar springa förtvivlat åt andra hållet, men dimper ner i avgrunden. Nu ramlade som tur väl var inte Malva ner i nån vidare avgrund, men när hon väl hade drösat ner i den minst sagt äckliga "vattnet" (se tidigare beskrivning) kunde hon förstås inte kravla sig upp utan jag var tvungen att hissa upp henne på marken igen.
Väl uppe sprang hon omkring och såg ut som en superlycklig liten sumpråtta av något slag, med en kanske inte fullt lika superlycklig matte och halvhusse bakom sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0