AgilityMalva

I lördags fick Malva följa med på 20-årsfest i Skåneland, vilket hon inte alls uppskattade. Mest för att hon fick tillbringa kvällen instängd bakom kompostgaller istället för i mitt eller någon annans knä, och trots att hon hade sällskap av båda hundarna Nilsson var hon inte nöjd med det arrangemanget. Som tur väl var kunde ingen ta sig till toaletten utan att gå igenom hundarnas lilla territorium, vilket gjorde att Malva kunde attackera folk med ganska jämna mellanrum och tvinga dem att gosa med henne.

I söndags insåg sen jag och Anna (som alltså var värd för festen) att det var halvbra idé att gå upp klockan halv 6, efter att ha avslutat festen vid 3-tiden. Men, vi rullade beslutsamt upp ögonlocken och for iväg till Åhus på agilitytävling. Dessvärre gick det inte så bra för Anna och Garbo, men Malva fick miljöträning of doom och lyckades till slut acceptera att hon inte fick varken jaga tävlingsekipagen, krama alla hon såg, eller gräva hål över hela området. Det finns alltså hopp om att det ska bli en väluppfostrad hund av henne, någon gång.

Eftersom jag är som jag är, glömde jag naturligtvis att ta med mig kameran, så trots att vi satt positionerade precis bredvid den ena agilitybanan har jag inga fancy agilitybilder att visa upp. Jag är också lite ledsen för att det bara var large-hundarna som tävlade när vi var där, small och medium tävlade i lördags vilket gjorde att vi missade eventuella rasfränder till Malva som kanske hade tävlat då. Men vi fick se många duktiga hundar av större storlek i alla fall!

För övrigt skulle jag ha skrivit detta igår, när det var 101010, det hade sett coolt ut. 101011 är helt enkelt inte samma sak... Men jag får väl satsa på 111111 istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0