Snömonster

Idag borde jag nog göra något vettigt, men det ligger en hund på mina ben så jag kan faktiskt inte.
Jag har i alla fall varit ute och försökt ta lite bilder på vilddjuren i vinterlandskapet - vilket kunde slutat illa eftersom jag höll på att få en istapp i huvudet när jag gick ut. Och så har jag försökt mäta Malva, vilket var ganska svårt eftersom jag var själv och dessutom försökte mota bort Zixten samtidigt - av någon anledning tyckte han att det var väldigt viktigt att han hjälpte till med det hela.
Jag tror i alla fall att hon är ganska precis 37 cm, och hon väger 7,6 kg. Det är ganska sorgligt, med tanke på att jag i slutet på augusti skrev att hon var 35 cm och vägde drygt 6 kg. Men hon består ju mest av muskler, det lilla skogsdjuret.

View from Svarvaremåla. Och ja, de två små lyckliga prickarna som syns neråt vägen är mina hundar.




Zixten är ett snömonster.




Och Malva flyger...



Eller smyger



Eller... eh, ja.



Zixten äter benkex (det syns inte, men det gör han!)



Malva är också ett snömonster. Och har grävt ett hål, minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0