Den Gula Leksaken.

Malva har lärt sig två nya superviktiga kunskaper, "snurra" och "hämta blippen" (för er som eventuellt inte vet, så är blippen naturligtvis fjärrkontrollen till TV:n).


Malva har också en gul leksak, som ser ut såhär:

och som har det mest förfärliga pipljudet någonsin. Den låter lite som någon slags musikinstrument som utsätts för grov misshandel. I alla fall, jag beslöt mig för att operera ut pipgrejen ur denna myrsloksliknande skapelse, för att få lite lugn och ro. Dessvärre gjorde jag det fatala misstaget att ge pipgrejen till Daniel, vilket till slut gjorde att jag stoppade tillbaka den i leksaken, eftersom det var lugnare så.
Nu har jag dock plockat ut den igen och gömt den undan både hund och pojkvän (som för övrigt just kastade den gula leksaken, utan pip, på mig där jag satt helt fredligt. Jag vill inte peka ut honom som en kvinnomisshandlare eller så, men jag fick näsblod. Jag kunde kanske ha dött.), men jag funderar på att spara den och använda den som inkallningspipa. Den är ju redan ganska befäst, och den hörs definitivt.

Nu ska vi fortsätta träna på det fördömda beteendet att snurra runt en pall/låda/bok, som fortfarande inte är klart, medan Daniel försöker lära henne kommandot "hämta den gula!"

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

Hejhej! Jag heter Nathalie och köpte också en kooikervalp i våras. Min heter Ayax och är född 1 april, jag hämtade honom 28 maj från Wenarjas kennel. Skulle vara kul att lära känna lite andra kooikerägare, och så såg jag att du hade kommenterat min fråga på skooi-forumet så då kunde jag inte låta bli att skriva till dig och säga hej. :) Hoppas att ni trivs i vinterkylan lika mycket som oss, så får ni ha det så bra! :) (bifogar även min blogg, så kan du gå in där och kika på mitt monster) MVH Nathalie

2010-11-29 @ 20:54:48
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0