Grushögsglädje!

Av någon anledning verkar grushögar (särskilt denna) vara perfekta att springa runt om och tvärs över som en tok, samt hoppa runt i som en groda på crack. Båda mina hundar tycker det, statistiskt sett gör alltså alla hundar det.


Igår var vi hos veterinären och såg till att fröken valp blev vaccinerad. Malva hade inte tid att märka av det hela, hon var upptagen med att bita veterinären i näsan.

Eftermiddagen tillbringade Malva med att stirra anklagande på mig för att jag VÅGADE ligga i soffan och ha huvudvärk när hon fanns där i all sin malvighet och bara väntade på att få slita en gammal strumpa ur mina händer eller tigga godis! Hur kunde jag?? Mellan stirren upptäckte jag dock lite senare att hon hade ägnat sig åt samlande. Avancerat samlande, skulle jag till och med vilja tillägga, när jag på kvällen tömde Zixtens dyna (a.k.a Malvas Samlarnäste) hittade jag följande:

Tre skor (varav inga passade ihop)
Ett grisöra
En penna
En boll
En skärbräda (?!!)
ca 327 små, små bitar hushållspapper
Samt ett skosnöre, vars ursprungliga hem jag fortfarande inte har lyckats finna, men någonstans i huset finns en sko med endast ett snöre...

Nåväl, att samla är ju bättre än att ta sönder eller gräva ner....

Idag är fröken mer försummad än någonsin, eftersom jag har jobbat hela dagen och pappa tröttnade på henne efter gissningsvis en halvtimme här hemma... Men vi var i alla fall ute på en liten kvällsrunda och råkade gå ifatt en skock vildsvin, som gnyende sprang för livet när de såg min skräckinjagande lilla hund... som inte ens verkade registrera vildsvinen, det blir nog ingen vidare jakthund av den. Så SYND, vad ledsen jag blir (observera ironin).

I morgon ska jag prova att ha med henne på jobbet, det kommer nog bli intressant. Kennet kommer ge mig en föreläsning utan like om hundar (läs bruksträning), tramsigheten i icke-schäfrar och icke-mallar och hur jag har kunnat undgå att lära mig detta, när han ser hennes rosa lilla koppel och söta lilla uppsyn. Antagligen blir han ackompanjerad av en liten söt valp med rosa koppel som ylar skallen av sig för att hon behöver vara instängd....
Jag ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0