Öhund

Förra veckan kom Malvas "halv-husse" hit och fick den glada uppgiften att vara valpvakt medan jag jobbade. Jag har förstått att detta mest har gått ut på att sova på soffan, med Malva bitande i näsan med lagom jämna mellanrum.
I förrgår åkte vi ut till Hasslö för att inandas lite havsluft, vilket Malva verkar gilla förutom den fruktansvärt jobbiga detaljen att man måste ha koppel på sig när man är ute och går....

Igår var hon en trogen grillvakt och underhållare när vi åt en massa god mat hos min morbror, där fanns dessutom flera stycken nya människor som Malva kunde övervinna till sin blivande armé av beundrare. Därefter fick hon och Zixten roa sig en stund medan vi andra gick en sväng på Hasslö musikfestival (det kändes inte som ett lämpligt valpklimat, även om miss monster nog gärna hade sprungit omkring och hälsat på alla, fått lite öl spilld på sig och framför allt tiggt till sig allt från kroppkakor till thaimat).
Malva tillbringade den tiden, och hela förmiddagen idag, med att vila upp sig ordentligt så att hon nu ikväll har kunnat vara på sitt allra överjävligaste humör. Hon har tuggat på mattor, hittat en ny favorit i att gräva i halvblöt tång (varvat med att springa som en tok i en ring runt den), och varit mer piraya än någonsin förr. Zixten åkte glatt med mamma och pappa hem. Just för tillfället blir Malva retad till förbannelse av Daniel (halvhusse), som vägrar att hålla favoritleksaken Roadkill lägre än preciiiis utom räckhåll för arga, små, morrande valpkäkar.

Jag har även varit ute och tagit lite kort (läs: försökt få Malva att vara lite lite lite stilla så att jag hann trycka på knappen) i solnedgången, men jag tror att de blev rätt mörka så vi får nog försöka imorgon igen.

Detta var ett tråkigt inlägg, men det var i alla fall en uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0