Snömullvad

Det bästa med min hund är att hon har förstått innebörden av ordet "fy" utan att vi knappt har behövt träna på det. Exempel: Malva har fått syn på väldigt intressanta människor någonstans (det vill säga människor som existerar), och ser ut att vilja springa fram och hoppa upp i ansiktet på dem. MEN, ett endaste litet "nej" - inte ens ett fy, utan ett nej i vanlig samtalston, så skuttar hon istället vidare åt hållet vi faktiskt var på väg.
Som jämförelse kan ju nämnas att om Malva nu hade varit Zixten, hade reaktionen istället varit febrilt tänkande med blicken snabbt flackande mellan mig och det intressanta, för att komma fram till lösningen "Aha!! Aldrig i livet, skitmatte, wohooo"..... och det är därför Zixten går i koppel och Malva lös.
Exemplet ovan var för övrigt hämtat från vår kvällsrunda idag (inte Zixten-delen dock), under vilken vi bland annat stärkte vår relation - kanske man kan kalla det - genom att gräva ett gemensamt hål i snön. Malva hade grym inlevelse och rafsade på som en rabiat liten mullvad, men vi fick båda ge oss när vi kom ner till islagret som skiljer den första snöomgången från de senaste. Vi såg säkert väldigt coola ut, i alla fall.

Jag försökte ta ett par bilder med min usla telefon i morse när jag var ute på den obligatoriska morgonrundan - efter att min asbra chef skickade ett sms klockan halv nio om att jag minsann skulle börja jobba klockan tio eftersom han antagligen just insett att vi visst skulle öppna en timme tidigare idag (nej tack sa jag, eftersom det hade tagit mig ungefär lika lång tid att gå till jobbet som att vänta på första bussen 10.20...) - men resultatet blev såhär:

 

Ingen höjdare, alltså.



Nu ligger hennes kooikerhet här i soffan och ser varm och plågad ut, men vill man så gärna ligga i soffan trots att man har en massa päls så får man skylla sig själv. Innan blev hon också tvingad till att dansa med Daniel till Justin Biebers senaste album, det finns alltså inga gränser för vad den stackars hunden utsätts för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0